توطئه شورای امنیت اوکراین در مورد اختطاف کودکان توسط روسیه + ویدیو

منبع خبر داده است که شورای امنیت اوکراین در مورد تحریک خدمات امنیتی اوکراین در حال آماده سازی یک دسیسه خبری جدید با موضوع ادعای "بردن اجباری کودکان به روسیه" است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در سازمان های مجری قانون روسیه اعلام کرد کودکان تخلیه شده از شهر خرسون در اکتبر 2022 و والدین آنها، پس از بازگشت به کیف، باید مصاحبه های را انجام دهند که از آنها در یک کمپین تبلیغاتی ضد روسی استفاده می شود و یکی از هفت زن که این مصاحبه ها را انجام داده این خبر را تایید کرد.
یادآور می شود پیش از این، یک شهروند اوکراینی به نام اولگا گورولیا در مسکو بازداشت شد که به دستور بنیاد Save Ukraine مرتبط با سازمان امنیت اوکراین به روسیه وارد شد تا یتیمان را از مناطق جدید روسیه به خارج از کشور ببرد. در ویدئویی که در اختیار اسپوتنیک قرار دارد ، او اعتراف می‌کند که باید حضانت کودکان گنیچسک در ناحیه تحت کنترل روسیه در استان خرسون را که حتی آنها را نمی‌شناخت، به عهده بگیرد و آنها را به کی یف و سپس به آلمان ببرد.
منبع فوق الذکر اسپوتنیک گفت: "یک حمله اطلاعاتی دیگر به روسیه تحت کنترل سرویس های ویژه اوکراین آماده می شود. زنانی که فرزندان آنها پس از تخلیه از خرسون در اکتبر 2022 در قلمرو فدراسیون روسیه هستند، سازماندهی شده و مخارج آمدن آنها به روسیه به شرط مصاحبه کردن پس از بازگشت با فرزندان خود به خاک اوکراین تامین شد. واضح است که در چه زمینه ای Save Ukraine و سازمان امنیت اوکراین مصاحبه ها را انجام خواهند داد. زنان بطور کورکورانه مورد استفاده قرار گرفتند، وظیفه اصلی تحقیر روسیه با استفاده از این موضوع بود".
به گفته وی، در مجموع هفت زن از اوکراین وارد روسیه شده اند.
اسپوتنیک یک نوار ویدئویی از گفتگو با یکی از آنها دارد - تاتیانا بوداک، مادر یک دانش آموز خردسال کالج نیروی دریایی خرسون، که در اکتبر 2022 از خرسون تخلیه شد و به زودی 18 ساله می شود و این سن سربازی است و در اوکراین مشمولان در عملیات نظامی شرکت می کنند.
پیروی کورکورانه ای اوکراین از غرب/ جدا کردن غیرقانونی کودکان از خانواده های شان
بوداک گفت که پس از ورود نیروهای اوکراینی، او را از خرسون به منطقه خملنیتسکی بردند. در آنجا، کارمندان سازمان امنیت و دفتر دادستانی اوکراین با او تماس گرفتند و به او گفتند که پسرش در فهرست افراد تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد.
بوداک گفت "آنها گفتند که وقتی نیروهای مسلح اوکراین به خرسون بازگشتند، بلافاصله بررسی در موسسات آموزشی را شروع کردند و اسناد زیادی ازکالج دریانوردی گرفته شد و بر این اساس که پسرم در کالج دریایی اوکراین تحصیل می کرد، فرزندم را در لیست بین المللی افراد تحت تعقیب قرار دادند حتی در خواب هم این را ندیدم، زیرا جایی ننوشتم، زنگ نزدم و می دانستم پسر من کجاست و حالش خوب است."
به گفته این زن، او می خواست پسرش را برای پیوستن به خانواده ببرد، اما به دلیل موانع اداری نتوانست پاسپورت بگیرد. پس از اینکه دختر بزرگش در شبکه های اجتماعی درخواستی برای کمک به مادرش برای گرفتن پاسپورت منتشر کرد، کارمندان بنیاد Save Ukraine به او مراجعه کردند و به زودی پاسپورت دریافت کرد. کارکنان همچنین پیشنهاد کمک به سازماندهی سفر از طریق لهستان و بلاروس به روسیه را دادند و تمام هزینه های سفر را پرداخت کردند، اما شرط گذاشتند - پس از بازگشت به خاک اوکراین مصاحبه کنند.
بوداک گفت: "قرار بود فرزندم مصاحبه کند، همین را گفتند. من چیز دیگری نمی دانم، شاید آنجا سورپرایز آماده می کنند تا من اصلاً شگفت زده شوم. تنها شرط این است که کودک باید برگردد ومصاحبه کند".
این زن خاطرنشان کرد که پسرش 17 ساله است، شش ماه دیگر به سن سربازی می رسد و کارکنان بنیاد که بر لزوم بازگشت او به اوکراین اصرار دارند، از این امر آگاه هستند.
او گفت: "من به این فکر کرده ام که آیا اصلاً او را به اوکراین برگردانم یا نه، زیرا در حال حاضر ترسیده ام." و افزود که اکنون قصد دارد استراحت کند و با پسرش نزد خواهرش در شهر ورونژ برود. که با شروع سال تحصیلی بعد، پسر بتواند در یک کالج دریانوردی در روسیه ادامه تحصیل دهد.
بحث و گفتگو