وزیران دفاع اتحادیه اروپا درباره ای کمک های جدید به کیف به توافق نرسیدند

دیپلمات اتحادیه ای اروپا گفت، که سران وزارت دفاع اتحادیه اروپا بر سر یک بخش جدید از اوکراین به توافق نرسیدند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا پس از نشست شورای وزارت دفاع گفت، وزیران دفاع اتحادیه اروپا در باره ای کمک نظامی جدید به اوکراین به توافق نرسیدند.
او گفت: "ما پیش از این بسته هشتم را به مبلغ 500 میلیون یورو پیشنهاد داده‌ایم که مذاکرات را ادامه می‌دهیم. امیدوارم از این هفته یکی یکی بر همه موانع برای تایید کمک در سطح فنی پیروز شویم. تا به امروز، ما تصمیم واحدی درباره ای این موضوع نداریم".
استقبال بی پیشینه بورل از تحویل تسلیحات دوربرد به اوکراین
روز پیش، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان، پیتر سیجارتو گفته بود، که وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا نمی توانند درباره ای کمک نظامی بعدی به مقام های کیف به توافق برسند. وی تاکید کرد، که بوداپست با اختصاص 500 میلیون یورو از صندوق صلح اروپا برای تسلیح نیروهای مسلح اوکراین تا زمانی که بانک OTP مجارستان در فهرست "حامیان جنگ" قرار گیرد، مخالفت خواهد کرد.
مجارستان از آغاز عملیات ویژه با اعمال تحریم ها در برابر حامل های انرژی روسیه و ارسال سلاح برای ارتش اوکراین مخالفت کرده است. بهار گذشته، پارلمان این جمهوری با صدور فرمانی، ارسال سلاح به اوکراین از خاک این کشور را ممنوع کرد. روسیه سال گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل کمک نظامی به مقامات کیف فرستاد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، خاطرنشان کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا مستقیماً نه تنها با انتقال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها در درگیری دخالت دارند.
بحث و گفتگو