هرش: گروهی از کشورها به طور مخفیانه از زلنسکی می خواهند که به درگیری پایان دهد

برنده جایزه پولیتزر روزنامه نگار امریکایی سیمور هرش می‌نویسد که گروه تحت رهبری پولند به طور مخفیانه از زلنسکی می خواهد به درگیری پایان دهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه نگار امریکایی برنده جایزه پولیتزر، در مقاله ای که در صفحه سبستاک (Substack) خود منتشر کرد، گفت که گروهی از کشورهای تحت رهبری پولند به طور مخفیانه از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می خواهند تا به درگیری پایان دهد.
او گفت: "این گروه مخفیانه از زلنسکی خواست تا راهی برای پایان دادن به جنگ بیابد - حتی اگر به معنای استعفا باشد - و اجازه دهد روند بازسازی کشورش آغاز شود."
بر اساس اطلاعاتی که مخفیانه به برخی از مقامات اطلاعاتی امریکا گزارش شده است، گروه کشورهای تحت رهبری پولند شامل هنگری، لیتوانیا، استونیا و لتونی نیز می شود.
"به سادگی روی موفقیت امید داشتن"؛ علت شکست غرب در اوکراین شد
مسکو بارها اعلام کرده است که برای حل و فصل مسالمت آمیز آماده است، اما کیف ممنوعیت مذاکرات در سطح قانونگذاری را اعمال کرده است. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در اجلاس G20 اظهار داشت که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت." سخنگوی مطبوعاتی رهبر روسیه، دیمیتری پسکوف، در تفسیری به ریانووستی به این موضوع پاسخ داد که چنین سخنانی "کاملاً موضع عدم تمایل کی‌یف را برای مذاکره تأیید می‌کند".
بحث و گفتگو