پریگوژین: "واگنر" جنگ افزار دریافت می کند

بنیانگذار گروه واگنر گفت: جنرال سوروویکین بر همکنشی "واگنر" با وزارت دفاع نظارت خواهد کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ایوگینی پریگوژین بنیانگذار گروه واگنر گفت: "واگنر جنگ افزار دریافت می کند و جنرال سوروویکین بر تعامل این گروه با وزارت دفاع روسیه نظارت خواهد کرد".
در پیام ایوگنی پریگوژین بنیانگذار گروه واگنر که در کانال تلگرام سرویس مطبوعاتی این گروه به نشر رسیده، آمده است: "جنگجویان گروه واگنر مهمات و سلاح‌های لازم برای ادامه مبارزه دریافت خواهند کرد و سرگئی سوروویکین، معاون فرمانده گروه مشترک نیروها به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی ویژه، بر گفت‌وگو با وزارت دفاع نظارت خواهد کرد".
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه: نیرو های واگنر سه بلوک شهری در آرتموفسک را آزاد کردند
پریگوژین گفت: "آنها به ما قول می دهند که مهمات و سلاح های لازم را برای ادامه اقدامات بعدی به ما بدهند. به ما سوروویکین به عنوان فردی داده می شود که تمام تصمیمات را در چارچوب عملیات نظامی واگنر با همکاری وزارت دفاع اتخاذ خواهد کرد".
در روزهای پسین بنیانگذار واگنر از کمبود مهمات شکایت کرد و گفت، که در 10 می این گروه را از آرتموفسک بیرون خواهد شد. رمضان قدیروف، رئیس چچن، آمادگی خود را برای فرستادن جنگجویان یگان ویژه احمد برای جایگزینی آنها اعلام کرد.
به گفته پریگوژین، اکنون 95 درصد از خاک آرتموفسک تحت کنترل نیروهای روسیه است و پنج درصد باقی مانده نقشی ندارند. بنابراین، او استدلال می کند، عملیات "چرخ گوشت باخموت" وظیفه خود را انجام داده است، و این بود که واحدهای نیروهای مسلح اوکراین را آسیاب کند و به ارتش روسیه برای بازگرداندن توانایی رزمی استراحت دهد.
یادآوری می کنیم، که آرتموفسک در شمال جمهوری گورلوفکا واقع شده است. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه نظامی اوکراینی در دونباس است. ماه هاست که نبردهای شدید در خارج از شهر جریان دارد.
بحث و گفتگو