کیف هواپیماهای بدون سرنشین Baykar را از ترکیه خریداری کرد

الکساندر کامیشین وزیر صنعت استراتژیک این کشور روز یکشنبه در کانال تلگرام خود گفت: اوکراین سه قرارداد جدید با شرکت تولید کننده بایکار امضا کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کامیشین گفته است: "یک نتیجه مهم وجود دارد - سه توافق جدید با سازنده ترکیه ای Baykar برای سازندگان اوکراینی. البته من جزئیات را به شما نمی گویم، اما به شما اطمینان می دهم که این قراردادها به کشور ما درآمد صادراتی و نسل جدیدی از تسلیحات را می
سرویس مطبوعاتی این وزارت ترکی، امضای توافقنامه با دو شرکت اوکراینی مجتمع نظامی-صنعتی به عنوان بخشی از نمایشگاه بین المللی تجهیزات هوانوردی و هوافضا Teknofest 2023 که این روزها در استانبول برگزار می شود، انجام شد.
از بین بردن یک پهپاد "بیرقدار" اوکراینی در نزدیکی جزیره مار از سوی پدافند هوایی روسیه
پیش از این، محرم اینجه، نامزد ریاست جمهوری ترکیه و رئیس حزب مملکت، به اسپوتنیک گفته بود که موضوع تعلیق احتمالی تحویل پهپاد به اوکراین توسط شرکت ترکی بایکار به دولت ارتباطی ندارد، این یک شرکت خصوصی است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
بحث و گفتگو