چندرسانه ای

جشن عید سعید فطر در جهان

در گالری اسپوتنیک تصاویر اولین روز جشن عید سعید فطر مسلمانان را سراسر جهان بیننده باشید.
Sputnik
1 / 16

فلسطینی ها در جشن عید سعید فطر در کنار زیارتگاه قبه الصخره در محوطه مسجد الاقصی در شهر قدیمی بیت المقدس، جمعه، 21 اپریل 2023 شرکت می کنند. این تعطیلات نشان دهنده پایان ماه مبارک رمضان است، زمانی که مسلمانان مؤمن از طلوع تا غروب آفتاب روزه می گیرند.

2 / 16

یک زن در جماعت که مسلمانان در حال ادای نماز صبح به مناسبت عید سعید فطر که پایان ماه مقدس رمضان را نشان می دهد، در مجتمع دانشگاه محمدیه در باندا آچه در 21 اپریل 2023، در حال مراقبت از یک کودک است.

3 / 16

مؤمنان در روز عید سعید فطر در مسجد "تیازاپیر" باکو در مراسم الهی شرکت کردند.

4 / 16

نگهبانی یک جنگجوی طالبان در حالی که مردم افغانستان در نماز عید سعید فطر شرکت کردند.

5 / 16

جشنگران مسلمان بعد از نماز روز اول عید سعید فطر به مناسبت پایان ماه رمضان در خارج از مسجد الصدیق مصر در قاهره به یکدیگر کف می پاشند.

6 / 16

نمازگزاران در 21 اپریل 2023 در اولین روز عید سعید فطر که مصادف با پایان ماه مبارک رمضان است در مسجد مولانا روتردام در نماز صبح شرکت کردند.

7 / 16

مسلمانان در مسجد جامع مسکو در جریان ادای نماز عید سعید فطر.

8 / 16

نمازگزاران هنگام آماده شدن برای شرکت در نماز صبح عید در اولین روز عید سعید فطر، که پایان ماه مبارک رمضان است، در ایاصوفیه استانبول به یکدیگر تبریکی می دهند.

9 / 16

نمازگزاران سنی در مسجد الفردوس در اربیل، پایتخت منطقه مستقل کردستان شمال عراق بیرون می روند.

10 / 16

شیخ محمد الملا، رئیس وقف اهل سنت بصره، در حالی که مسلمانان سنی در اولین روز عید سعید فطر، که مصادف با پایان ماه مبارک رمضان است، در بصره جشن می گیرند، به کودکان در مسجد جامع بصره عیدی می‌دهد.

11 / 16

مفتی شیخ راویل گین الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه، رئیس هیئت روحانی مسلمانان بخش اروپایی روسیه در مراسم روز عید سعید فطر در مسجد کلیسای جامع مسکو.

12 / 16

زنان مسلمان در هنگام جمع شدن پس از نماز در روز اول عید سعید فطر که پایان ماه مقدس رمضان است، برای یک عکس "سلفی" به تصویر کشیده شده اند.

13 / 16

مسلمانان قرغیزستان در روز 21 اپریل 2023 در مرکز بیشکک در طول جشن های عید سعید فطر، به مناسبت پایان ماه رمضان مسلمانان، نماز می خوانند.

14 / 16

یک نمازگزار مسلمان پس از خواندن نماز در اولین روز عید سعید فطر که مصادف با پایان ماه مبارک رمضان است، در مسجد الحرا الرباعة واقع در محله جریف غرب خارطوم، دستمال سر خود را تنظیم می کند.

15 / 16

در این تصویر از هوا، مسلمانان در روز اول عید سعید فطر، که پایان ماه مقدس رمضان است، در یک استادیوم فوتبال در کویت دعا می کنند.

16 / 16

مسلمانان مصری عید سعید فطر را در کنار مسجد السدیک در قاهره، مصر جشن می گیرند.

بحث و گفتگو