نبیل: پیشنهاد به رسمیت شناختن گروه طالبان بسیار نگران کننده است

رییس امنیت ملی پیشین افغانستان در واکنش به سخنان معاون دبیرکل سازمان ملل نوشته است، که پیشنهاد به رسمیت شناختن گروه طالبان به‌عنوان دولت قانونی افغانستان بسیار نگران‌کننده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به سخنان امینه محمد، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، مبنی بر برگزاری نشستی برای به رسمیت شناختن گروه طالبان در تویترش نوشته است، که این کار به‌معنای پاداش دادن به ناقض حقوق‌ بشر و حامی تروریسم است.
نبیل پیشنهاد به رسمیت شناختن طالبان به‌عنوان دولت قانونی افغانستان را بسیار نگران‌کننده خوانده است.
او نوشته است: "به رسمیت شناختن گروه طالبان به‌عنوان حکومت قانونی افغانستان، خیانت به زنان و اقلیت‌های افغانستانی است که زیر حاکمیت آن‌ها رنج کشیده‌اند".
این مقام امنیتی حکومت پیشین افغانستان تاکید کرده که هر گونه به رسمیت شناختن طالبان باید منوط به رعایت حقوق‌ بشر از سوی این گروه باشد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در یک معامله پیچیده با امریکا بدون درگیری در 15 اگوست سال 2021 یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و پس از آن بیش از 5 میلیون شهروند افغانستان آواره شدند و گروه طالبان دستورهای سختگیرانه ای به ویژه در برابر بانوان افغانستان به اجرا گذاشته است.
بحث و گفتگو