سلواکیا از واردات غلات اوکراینی امتناع ورزید

وزارت زراعت سلواکیا پس از کشف مواد آفت کش در یکی از محموله های غلات و محصولات زراعتی اوکراینی که می‌تواند بر صحت انسان تأثیر منفی بگذارد، واردات از این کشور را توصیه نمی‌کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وب سایت این وزارت در بیانیه ای اعلام کرد: "وزارت زراعت واردات غلات و محصولات رزاعتی اوکراینی را توصیه نمی کند".
به گفته این وزارت، نمونه کنترل که از محموله ای از غلات اوکراینی گرفته شده است، وجود مواد آفت کش را تائید می کند که در اتحادیه اروپا ممنوع است و تأثیر منفی بر صحت انسان دارد. صحبت در مورد یک محموله 1.5 هزار تنی گندم است که بررسی آن روز چهارشنبه گزارش شد. فرآوری و عرضه این غلات و آرد حاصل از آن به شدت ممنوع شده است.
روسیه شرایط تمدید قرارداد غلات را اعلام کرد
وزارت زراعت سلواکیا قصد دارد از تمام محموله های غلات و آرد که از اوکراین به سلواکیا وارد شده اند، نمونه برای آزمایش و مطالعه بگیرد.
ساموئل ولچان، وزیر زراعت سلواکیا، روز چهارشنبه گزارش داد که در تجزیه و تحلیل آزمایشگاه غلات وارداتی از اوکراین به این کشور، بیشتر بودن مواد آفت کش از حد مجاز مشاهده شده است.
ولچان از کارآفرینان فرآوری غلات در سلواکیا خواست هنگام خرید محصولات زراعتی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مراقب باشند.
بحث و گفتگو