نبنزیا از خطر گسترش بی کنترل تسلیحات هشدار داد

واسیلی نبنزیا: خطرات ناشی از تکثیر کنترل نشده تسلیحات به طور تصاعدی که در حال افزایش است، به جهان خطرناک است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: خطرات تکثیر کنترل نشده تسلیحات به طور تصاعدی در حال افزایش است.
نبنزیا گفت: "مسائل کنترل بر عرضه تسلیحات متعارف و محصولات نظامی اخیراً اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. خطرات مربوط به "گسترش" کنترل نشده آنها و افتادن به دست جنایتکاران و تروریست ها از طریق "بازار سیاه" به طور تصاعدی در حال افزایش است. . این نشست در حالی برگزار می شود که تداوم ارسال تسلیحات غربی به کیف ادامه دارد. همانطور که نبنزیا قبلاً گفته بود، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد سلاح های غربی که مقصد اوکراین است، نه تنها در اروپا بلکه در خاورمیانه و آفریقا به طور فزاینده ای به دست راهزنان و تروریست ها می افتد.
کشف و ضبط ده ها میل اسلحه و مقدار زیاد مهمات و مواد انفجاری در ننگرهار + ویدیو
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
بحث و گفتگو