لوکاشنکو به اوکراین پیشنهاد توقف زدوخورد را مطرح کرد

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، طی پیام خطاب به مردم و پارلمان، پیشنهاد توقف خصومت ها در اوکراین و اعلام آتش بس را مطرح کرد.
Sputnik
به گزار ش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: " اکنون ما باید قبل از شروع تشدید تنش، متوقف شویم. من سعی خواهم کرد که پیشنهاد توقف درگیری ها را به خطر بیاندازم. برای اعلام آتش بس بدون حق حرکت، گروپ بندی مجدد نیروها از هر دو طرف، بدون حق انتقال سلاح مهمات و تجهیزات نظامی.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه نیروهای پشتیبان ارتش اوکراین را در سیورسک در هم کوبید
به گفته وی، اگر غرب بخواهد از آتش بس برای اهداف خود استفاده کند، روسیه موظف است از تمام قدرت مجموعه نظامی-صنعتی و قوا برای جلوگیری از تشدید درگیری استفاده کند.
لوکاشنکا تاکید کرد که تنها راه توقف درگیری، مذاکره بدون پیش شرط است. در همان زمان، او از اقدامات رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی خشمگین شد.
"خوب، چه معجزه ای؟ رئیس جمهور یک کشور مستقل فرمانی را امضا می کند که به طور خاص به او مربوط می شود و خود را از مذاکره صلح منع می کند. این فقط مضحک است - من به عنوان رئیس جمهور به شما می گویم. اگر نمی خواهید مذاکره کنید - انجام ندهید." مذاکره کنید، چرا این فرمان را امضا می کنید و مردم را می خندانید؟ رهبر بلاروس از رفتار زلنسکی خشمگین شده گفت با این چه چیزی را می خواهید نشان دهید؟".
لوکاشنکو: ک‏یف پیشنهاد انعقاد پیمان عدم حمله را داده است
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما رژیم کیف در سطح قانونگذاری ممنوعیتی را برای آنها وضع کرده است. کرملین در حین حال تاکید کرد که توافقنامه صلح باید ورود مناطق جدید به روسیه را در نظر بگیرد. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، اگر مقامات کیف برای این امر آماده باشند، مسکو آماده گفتگو است.
ولودیمیر زلنسکی نیز به نوبه خود اظهار داشت که "طرح مینسک-3 وجود نخواهد داشت." همزمان، کشورهای غربی به طور فزاینده ای طرفدار ادامه خصومت ها توسط کیف، تامین سلاح و آموزش نظامیان اوکراینی در خاک خود هستند.
بحث و گفتگو