نگرانی های کاخ سفید درباره گسترش روابط روسیه و چین

روزنامه نشنال اینترست امریکایی مینویسد، کاخ سفید نمی داند چگونه با روابط مسکو و پکن مخالفت کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، آرتور هرمان، مقاله نویس مجله نشنال اینترست گفت: رفتار دولت امریکا در پس زمینه تقویت روابط بین مسکو، پکن و تهران به نظر می رسد که تیم جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نمی داند با این اتحاد چه کند.
به گفته نویسنده مقاله، ایالات متحده می توانند برنامه ای برای مقابله با رقبای جئوپلیتیکی خود تهیه کنند، اما چندین رویداد از قبل نشان دهنده عدم واکنش کاخ سفید است.
هرمان نوشت: "چین و روسیه با هم کار می کنند تا ایالات متحده را از جایگاه ابرقدرت جهانی برتر بیرون کنند و نظم جهانی نوین و تمامیت طلبی را تحمیل کنند. به نظر می رسد که کاخ سفید نمی داند که چگونه پاسخ دهد."
در عین حال، ناظر تأکید کرد که اقدامات ایالات متحده در اوکراین و تایوان وظیفه واشنگتن برای مقاومت در برابر رقبای خود را برآورده نمی کند.
آمادگی ارتش چین برای همکاری با ارتش روسیه
نویسنده با اظهار تاسف نوشت: "تیم بایدن - شاید بیش از حد - بر حمایت از اوکراین متمرکز شده و نگران جنگ احتمالی با چین بر سر تایوان است. در حالی که حمایت از اوکراین و محافظت از تایوان مهم است، ایالات متحده به وضوح نیاز به پیشبرد یک استراتژی جهانی گسترده‌تر دارد."
قابل ذکر است که بسیاری از سیاستمداران امریکایی درباره تهدید فزاینده روسیه و چین علیه ایالات متحده صحبت کرده اند. به عنوان مثال، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک پنتاگون، نگرانی های خود را در مورد نزدیکی مسکو، پکن و تهران ابراز کرد و لوید آستین، رئیس پنتاگون، رشد سریع اقتصاد چین را تهدیدی برای امنیت امریکا خواند.
بحث و گفتگو