رئیس جمهوری پریدنسترووی: مسیر مستقیم جنگ جهانی از طریق پریدنسترووی است

رئیس جمهوری پریدنسترووی گفت، که راه مستقیم جنگ جهانی از طریق پریدنسترووی است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وادیم کراسنوسلسکی، رئیس جمهوری پریدنسترووی گفت: "من عمیقاً متقاعد شده‌ام که از طریق پریدنسترووی مسیر مستقیمی برای جنگ جهانی وجود دارد. اینها ممکن است چنین اظهارات بلندی باشد، اما با این وجود. اگر پردنسترووی مداخله کند، مولداویا مداخله خواهد کرد. این طبیعی است. ما همسایه هستیم. مولداویا مداخله خواهد کرد، رومانیا مداخله خواهد کرد و اگر مداخله کند و آن عضو ناتو است، رومانیا مداخله خواهد کرد، روسیه نیز مداخله خواهد کرد. با چه ابزاری، با چه استفاده ای از سلاح و غیره، این یک سوال باز است. اگر به یک درگیری جهانی مربوط می شود، پس ابزار در استفاده از آنها محدود نخواهد شد".
پیدا شدن سرگلوله موشک سقوط کرده اوکراینی در مولداویا
وزارت دفاع روسیه پیش از این گزارش داده بود، که رژیم کی یف در حال تدارک یک تحریک مسلحانه علیه ترانس نیستریا است که توسط واحدهایی از نیروهای اوکراینی از جمله ملی گرایان آزوف انجام خواهد شد. ب
یادآوری می کنیم، که ترانسنیستریا که 60 درصد ساکنان آن را روس ها و اوکراینی ها تشکیل می دهند، حتی قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شوروی به دنبال جدایی از مولداویا بود، زیرا از ترس اینکه در موج ملی گرایی، مولداویا به رومانیا بپیوندد. در سال 1992، پس از تلاش ناموفق مقامات مولداویا برای حل این مشکل با زور، ترانس نیستریا عملاً به سرزمینی تبدیل شد که تحت کنترل کیشینوف نبود.
بحث و گفتگو