اشتراک 93000 نفر در اعتراض به اصلاحات حقوق بازنشستگی در پاریس

خبرگزاری های فرانسه از اشتراک 93000 نفر در تظاهرات علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در پاریس خبر دادند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از BFM TV، بر اساس گزارش بخشداری های پاریس، حدود 93000 نفر در تظاهرات علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در پایتخت شرکت کرده بودند، اما بر پایه اعلامیه ای اتحادیه کارگری 450000 نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند.
روزنامه‌نگاران به نقل از بخشداری ها می‌نویسند: "به گفته پولیس، روز سه‌شنبه 93 هزار نفر در پاریس تجمع کرده بودند".
اداره ای بخشداری ولایت پاریس پیش از این اعلام کرده بود، که در تظاهرات پنجشنبه گذشته 119000 نفر شرکت کرده بودند.
ادامه تظاهرات گسترده «واسکت زردها» در فرانسه
در همین حال، شبکه تلویزیونی BFM به نقل از وزارت داخله این کشور تصریح می کند، که روز سه شنبه ۷۴۰ هزار نفر در فرانسه به خیابان ها آمدند.
اتحادیه های کارگری پیشرو فرانسه روز سه شنبه تظاهرات دیگری را علیه اصلاحات بازنشستگی بدون رای دولت ترتیب می دهند.
یادآوری می کنیم، که هفته گذشته، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، از ماده 49.3 قانون اساسی برای تصویب لایحه ای برای افزایش سن بازنشستگی این کشور از 62 به 64 سال بدون رأی گیری در پارلمان استفاده کرد. پیش از این، این قانون موج شدیدی از اعتراضات را در فرانسه به راه انداخته بود که اکثر آنها بیش از یک میلیون شرکت کننده را در سراسر کشور جمع کردند. این تظاهرات با درگیری بین تظاهرکنندگان و پولیس، قتل عام و شورش همراه بود. نارضایتی مردم پس از مصاحبه روز چهارشنبه با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، که در آن از قانون جدید دفاع کرد و ابراز تأسف کرد که مقامات نمی‌توانند بهتر نیاز فرانسوی‌ها را برای فرانسوی‌ها توضیح دهند، عمیق‌تر شد. پیش از این، ماکرون از استفاده از ماده 49.3 برای تصویب لایحه افزایش سن بازنشستگی حمایت کرده بود و گفته بود، که "جمعیت" برخلاف شهروندانی که موضع خود را از طریق معاونان منتخب خود ابراز می کنند، مشروعیت ندارد.
بحث و گفتگو