چندرسانه ای

افسانه جنگلی: جنگل های غیر معمول در جهان

در گالری امروز اسپوتنیک، جالب‌ترین عکس ها از جنگل های عجیب جهان منتشر می‌گردد.
Sputnik
1 / 14

جنگل Otzarreta در پارک طبیعی Gorbea

2 / 14

جنگل سنگ در یوننان چین

جنگل سنگ (Stone Forest) و یا شیلین (Shilin) (به معنای "جنگل سنگ ) در یوننان در جنوب غربی چین و در حدود 85 کیلومتری شهر کونمینگ قرار دارد. در منطقه که 350 کیلومتر مربع مساحت دارد، سنگ ها و صخره ها به صورت شگفت انگیزی قرار دارند و مانند این است که درختانی ساخته شده از سنگ سر به آسمان کشیده شده باشند.

3 / 14

جنگل زیر آب در قزاقستان

در نزدیکی شهر آلماتی، بزرگ ترین شهر قزاقستان رشته کوه های کاجنی آلاتا ( Kungey Alatau ) قرار دارد که دامنه های آن از درختان سوزنیِ نوئل و توس پوشیده شده است. در ارتفاعات 2000 متریِ بخشی از این رشته کوه، دریاچه چشمگیرِ کایندی نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند که با دریاچه های دیگر تفاوت زیادی دارد. این دریاچه اعجاب انگیز که وجه بارز و متفاوتی با بسیاری از دریاچه های دیگر دارد، در 129 کیلومتری شهر بزرگ آلماتی قرار گرفته است .

4 / 14

جزیره‌ عروسک‌ها در جنوب شهر مکزیکو سیتی واقع شده و امروزه به عنوان یکی از پرترددترین نقاط گردشگری منطقه جایگاهی خاص در مکزیک را به خود اختصاص داده است.

5 / 14

جنگل درختان اکالیپتوس

6 / 14

جنگل غار سونگ دونگ ویتنام، بزرگترین غار جهان در قلب پارک ملی فونگ نا کِبنگ در استان کوانگ بین ویتنام قرار دارد. این غار که به تازگی توسط دو محقق در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ کشف شده است، از سال ۲۰۱۳ برای گردشگران باز است

7 / 14

"جنگل رقصان" قطعه ای از جنگل های مخروطی است که در 37 کیلومتری کورونی اسپیت در منطقه کالینینگراد قرار دارد.

8 / 14

کوه های پارک جنگلی ملی Zhangjiajie، چین

این پارک ملی که به نوعی فرازمینی می باشد به معنی جنگل سنگی است

9 / 14

تونل درختی نشان داده شده در سریال Game Of Thrones واقعی است و در ایرلند شمالی موقعیت دارد.

10 / 14

درخت خون اژد‌ها در جزیره سقطرا در یمن به نام درخت خون سیاوشان شناخته می‌شود. این درخت از زیبایی منحصربفردی برخوردار است و جزیره سقطرا را جذاب و تامل برانگیز کرده است.

درخت خون اژد‌ها در ماه فبروری گل می‌دهد و تا شکفتن کامل گل آن پنج ماه به‌درازا می‌کشد. این درخت مخصوص نواحی زنگبار و بمبئی و دیگر نواحی گرم هندوستان و هندوچین است.


11 / 14

درختان زیبای بائوباب در غروب آفتاب در خیابان بائوباب در ماداگاسکار

12 / 14

جنگل آئوکیگاهارا، که با عناوین جنگل خودکشی، دریای درختان و بهترین مکان برای مردن شناخته می‌شود، جنگلی در شمال غربی کوه فوجی در جاپان است. این جنگل با مساحت تقریبی معادل ۳۵ کیلومتر مربع (۱۴ مایل مربع)، کمتر از ۱۰۰ مایل در غرب توکیو واقع است. این جنگل دارای تاریخچه‌ای مرتبط با شیاطین در اساطیر جاپان است و به مکانی به شدت متداول برای خودکشی مبدل شده‌ است.

13 / 14

جنگل جادویی هالربوس، بهشت آبی رنگ بلژیک

جنگل هالربوس به جنگل آبی نیز شهرت دارد. این جنگل در فاصله‌ی کمی از بروکسل واقع شده استو

14 / 14

جنگل بامبو آراشیاما (Arashiyama Bamboo Forest)که در منطقه‌ای با همین نام در حومه‌ی کیوتو قرار دارد، یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این شهر بزرگ به‌شمار می‌رود. این جنگل چشم‌اندازی باورنکردنی و خارق‌العاده از درختان سر به فلک کشیده بامبو را پیش چشمان بازدیدکنندگان می‌گذارد؛ چشم‌اندازهایی بی‌نظیر که در کمتر جایی می‌توان آن‌ها را دید. این جنگل طبیعی با مسیرهای مخصوص پیاده‌روی گردشگران، یکی از مکان‌های بدون آلودگی صدا در جاپان شمرده می‌شود.

بحث و گفتگو