درونمایه ای دهمین بسته ای تحریمی اتحادیه ای اروپا در برابر روسیه

شورای اتحادیه اروپا درباره دهمین بسته تحریمی در برابر روسیه بیانیه صادر کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است، که اتحادیه اروپا در دهمین بسته تحریم‌های ضد روسیه محدودیت‌های صادرات و واردات و ممنوعیت فعالیت رسانه‌ها را گنجانده است.
در این مدرک آمده است: "تصمیم امروز ممنوعیت‌های بیشتری برای صادرات فناوری و کالاهای صنعتی حیاتی مانند لوازم الکترونیکی، وسایل نقلیه کارشناسی، قطعات ماشین آلات، قطعات یدکی موتورهای لاری و جت و کالاهای بخش ساختمانی که می‌توانند به ارتش روسیه ارسال شوند، مانند آنتن یا جرثقیل، اعمال می‌کند".
اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی توافق شده در برابر روسیه را تصویب کرد
افزون بر این، برای جلوگیری از دور زدن تحریم ها، ترانزیت کالاها و فناوری های دو منظوره از طریق روسیه ممنوع است.
در ادامه آمده است: "شهروندان روسیه دیگر نمی توانند سمت های رهبری در شرکت های راهبردی اتحادیه اروپا داشته باشند. ما عمدتاً در مورد شرکت های گاز، نفت و برق و همچنین حمل و نقل - از راه آهن تا کشتیرانی صحبت می کنیم".
اتحادیه اروپا نگران است که "نفوذ روسیه در این نهادها ممکن است عملکرد عادی آنها را تهدید کند و در نهایت، ارائه خدمات اساسی به شهروندان اروپایی را به خطر بیندازد.
اقدام دیگر اتحادیه اروپا ممنوعیت پخش شبکه های تلویزیونی RT عربی و اسپوتنیک عربی است. بر اساس این اطلاعیه، مجوز فعالیت آنها به دلیل این که این رسانه ها برای "اطلاعات نادرست مستمر و هماهنگ و فعالیت های تبلیغاتی نظامی" مورد استفاده قرار گرفته اند، تعلیق شده است.
بحث و گفتگو