فرانسه توضیح داد که چگونه امریکا می خواهد اتحادیه اروپا را با کمک زلنسکی نابود کند

فیلیپو سیاستمدار فرانسوی: آمریکا می خواهد اتحادیه اروپا را با عضویت اوکراین در اتحادیه نابود کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، فلوریان فیلیپو، سیاستمدار فرانسوی و رهبر جنبش میهن پرستان در توییتر فاش کرد که چرا ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، می خواهند اوکراین بخشی از اتحادیه اروپا باشد.
او گفت: "عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در خدمت منافع آمریکاست، به همین دلیل است که زلنسکی و اورسولا آن را می‌خواهند. این به آتش درگیری با روسیه می‌افزاید و کشورهای اروپایی را تضعیف می‌کند که باید با یک عضو فاسد و فقیر جدید مقابله کنند!"
فیلیپو بارها از کشورهای غربی به دلیل حمایت مالی از اوکراین و تامین تجهیزات نظامی برای نیروهای مسلح اوکراین انتقاد کرده است که درگیری در این کشور اروپای شرقی را طولانی می کند.
این سیاستمدار همزمان خواستار لغو تدابیر محدودکننده اتحادیه اروپا علیه مسکو شد. او تصمیمات بروکسل در بخش انرژی را "دیوانه" و خود اقدامات محدودکننده را "احمقانه" خواند.
در پایان فبروری سال گذشته، ولادیمیر زلنسکی درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد و در جون به او و مولداوی وضعیت نامزدی برای ورود اعطا شد. اما هر دو کشور هنوز باید شرایط زیادی را انجام دهند و اصلاحات گسترده ای را انجام دهند.
کسب موقعیت یک نامزد تنها آغاز یک سفر طولانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا است. ترکیه در سال 1999، مقدونیه شمالی در سال 2005، مونته نگرو در سال 2010 و صربستان در سال 2012 نامزد شدند. آخرین باری که اتحادیه اروپا گسترش یافت در سال 2013 بود که کرواسی به آن پذیرفته شد. روند ورود او ده سال طول کشید.
وزارت خارجه فرانسه: تأمین تجهیزات جنگی برای کی‌یف، به معنی مداخله در درگیری نیست
بحث و گفتگو