روسیه از اروپا خواست تا سوزاننده قرآن را محکمه و مجازات کنند

ماتوینکو: شورای فدراسیون از پارلمان‌های اروپایی می‌خواهد که مسئولین سوزاندن قرآن را فوراً مجازات کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، گفت: شورای فدراسیون از نمایندگان پارلمان اروپا می‌خواهد که علناً کسانی را که مسئول هتک حرمت به آثار مذهبی مانند سوزاندن قرآن در سوئد هستند، محکوم و مجازات کنند.
سناتورهای روسی از نمایندگان پارلمان اروپا می‌خواهند که علناً اقدامات افراط‌گرایان رادیکال را به‌عنوان مظاهر عدم تساهل مذهبی محکوم کنند و اقداماتی را برای حمایت از حق مسلمانان و نمایندگان سایر ادیان در مورد آزادی مذهب انجام دهند و همچنین مسئولین اقدامات تحریک‌آمیز را به دست عدالت بسپارند. او در کانال تلگرامی خود نوشت.
ماتوینکو به طور جداگانه خاطرنشان کرد که "عدم پاسخ کافی به اقدامات افراط گرایان از سوی دولت ها و پارلمان های کشورهای اروپایی به ویژه ظالمانه است."
روسیه سوزاندن قرآن را محکوم کرد
سخنران در پایان گفت: "همدستی رادیکال‌ها توسط سازمان‌های مجری قانون و مقامات محلی باعث طرد می‌شود".
راسموس پالودان، فعال راست افراطی دانمارکی در 21 جنوری در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم که قبلا از مقامات سوئدی اجازه برگزاری این اقدام را دریافت کرده بود، قرآن را سوزاند و در 27 جنوری اقدامی با آتش زدن کتاب مقدس انجام داد. مسلمانان در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ و در مسجدی در پایتخت دانمارک. اقدام مشابهی در بخش کنسولی سفارت روسیه در کپنهاگ برگزار شد. هیئت دیپلماتیک روسیه چنین اقداماتی را محکوم کرد.
پیش از این، رئیس شورای فدراسیون به کمیته های مربوطه دستور داده بود تا پیشنهادی در محکومیت سوزاندن قرآن از سوئد تهیه کنند. به گفته او، چنین اقداماتی توهین به مقدسات، جنایت است، این تحریک کننده نفرت قومی است.
قرآن سوز دانمارکی: افغانستان یک سرزمین بودایی بود، اما اسلام این کشور را به دوزخ تبدیل کرد + ویدیو
بحث و گفتگو