دومای روسیه: حملات راکتی آمریکا به کریمه را می توان به عنوان اعلان جنگ تلقی کرد

میخائیل شرمت، معاون دومای دولتی منطقه کریمه گفت: حمله به کریمه روسیه توسط راکت های آمریکایی می تواند به عنوان اعلان جنگ توسط ایالات متحده تلقی شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده بسته کمک نظامی 2.2 میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد. پنتاگون گفت: بسته جدید شامل سامانه‌های دفاع هوایی، راکت‌های دوربرد HIMARS است. وزارت دفاع خاطرنشان کرد که ایالات متحده امکان استفاده از گلوله های دوربرد برای حملات در کریمه را به اختیار کی‌یف می گذارد.
شرمت گفت: تلاش نیروهای اوکراینی برای حمله راکتی به کریمه به منزله اعلان جنگ توسط ایالات متحده تلقی خواهد شد. زمان آن رسیده است که سیاستمداران بدبخت آمریکایی قبل از اینکه خیلی دیر شود متوجه شوند که شوخی با روسیه و شمشیربازی نتیجه بدی خواهد داشت.
به گفته وی، تمام اقدامات ارتش اوکراین تحت نظارت واشنگتن است و از آنجا دستوراتی داده می شود که از سلاح های آمریکایی تهیه شده در آن شلیک شود.
این معاون گفت: "بنابراین، اجازه دهید آمریکایی ها افسانه های استفاده ادعایی از راکت ها را به صلاحدید کی‌یف نگه دارند. در صورت تحریک، مقامات کی‌یف و متولیان آنها در خارج از کشور مسئولیت کامل خواهند داشت."
به عقیده وی، امروز زمان قطع کامل راهروهایی است که از طریق آنها سلاح های غربی به اوکراین ارسال می شود و حملاتی با دقت بالا به تقاطع های راه آهن، مکان های آموزش نیروهای اوکراینی و تعمیر تجهیزات نظامی و فرودگاه ها وارد می شود.
پنتاگون از بسته جدید کمک نظامی با ارزش 2.175 میلیارد دالر به اوکراین خبر داد
شرمت متقاعد شده است: "ما باید ایالات متحده و نزدیکترین خدمتگزارش لهستان را در مورد بیهودگی تجاوز به روسیه متقاعد کنیم. آنها باید بدانند که حمله به کشوری با حصار راکتی نه تنها احمقانه، بلکه مرگبار است."
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
سربازان اوکراینی آموزش موشکی پاتریوت را در آلمان آغاز کردند
بحث و گفتگو