زاخارووا: سازمان ملل باید به کوزوو توجه داشته باشد

زاخارووا از سازمان ملل خواست تا به امتناع صرب ها از اعزام نیروهای امنیتی به کوزوو توجه کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: وزارت خارجه روسیه از دبیرخانه سازمان ملل می‌خواهد که به امتناع صرب‌ها از اعزام نیروهای پولیس و ارتش به کوزوو با پایبندی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توجه کند.

او در طی یک جلسه توجیهی در روز پنجشنبه گفت: چرا دبیرخانه سازمان ملل که در مورد وضعیت اطراف اوکراین فعال است، نمی‌خواهد قطعنامه 1244 را در جلسات توجیهی نقل‌قول کند و بخواند و از نیروهای مربوطه بخواهد آن را اجرا کنند؟ توجه داشته باشید.

تنش در کوزوو همچنان ادامه دارد. پولیس در جمهوری خودخوانده کوزوو در ماه دسامبر چندین افسر پلیس را در شمال به ظن جنایات جنگی در جریان درگیری و تروریسم 1998-1999 بازداشت کرد. در 10 دسامبر، صرب های کوزوو به همین دلیل سنگرها را برپا کردند و در بزرگراه های شمال منطقه مشغول به انجام وظیفه بودند و تنها در پایان ماه جاده ها را آزاد کردند.
آلبین کورتی، نخست وزیر جمهوری خودخوانده کوزوو، در 15 دسامبر درخواست پریشتینا برای پیوستن به اتحادیه اروپا را به جمهوری چک به ریاست شورای اتحادیه اروپا تحویل داد. در پاسخ، وزارت دفاع صربستان درخواستی را به فرماندهی ماموریت ناتو KFORارسال کرد تا یک گروه محدود متشکل از 1000 نیروی پلیس و نظامی صربستان را بر اساس قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل به کوزوو و متوهیجا معرفی کند. تعدادی از اتحادیه اروپا کشورهای اسپانیا، یونان، قبرس، اسلواکی و رومانی - کوزوو را به رسمیت نمی شناسند.
مقام های صربستان طرح آلمان و فرانسه برای اسکان در کوزوو را رد کردند
بحث و گفتگو