تشدید سیاست سخت‌گیرانه ترکیه در برابر مهاجران افغانستانی

اداره کل مهاجرت ترکیه اعلام کرد، که در جریان سال گذشته میلادی 68 هزار مهاجر افغانستانی را بیرون کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، اداره کل مهاجرت ترکیه اعلام کرده است، که در جریان سال گذشته میلادی، یک صدوبیست وچهار هزار و چهارصدوچهل ویک مهاجر غیرقانونی را از آن کشور بیرون کرده اند که از این میان شصت وهشت هزار و دوصد و نود تن ازآنان افغانستانی بوده اند.
همچنان در این مدت٬ اداره کل مهاجرت ترکیه دوازده هزار و پنج صدویازده پاکستانی را نیز از آن کشور بیرون کرده است و بقیه از کشورهای دیگر اند که اداره کل مهاجرت ترکیه به نام این کشورها اشاره نکرده است.
ادامه اخراج پناهجویان افغانستانی؛ تنها در هشت ماه بیش 40 هزار مهاجر از ترکیه اخراج شده است
اداره مهاجرت ترکیه تاکید دارد، که در جریان سال روان میلادی هم شماری از پناهجویان غیر قانونی را از آن کشور بیرون خواهد کرد و در اول اقدام٬ مقامات ولایت آگری در شرق ترکیه جمعه شب اعلام کردند، دوصد وبیست وهفت مهاجر غیرقانونی افغانستانی را به کشورشان بازگردانده اند٬ این اولین اقدام در اخراج مهاجران افغانستانی در سال جدید میلادی است که تنها چند روز از آٰغاز آن می گذرد.
یک مسئول در اداره مهاجرت ترکیه گفته است: این مهاجران در آغاز به میدان هوایی آگری و از آنجا به کشورشان فرستاده شدند.
پیش از این، ایران هم در جریان سال گذشته میلادی از بیرون کردن هزاران مهاجر افغانستان خبر داده بود. پاکستان همسایه دیگر افغانستان افزون بر بیرون کردن مهاجران افغانستانی، حتی کودکان را زندانی کرده است و روند تمدید ویزا را برای افغانستانی ها بند کرده است.
یادآوری می کنیم، که با چیرگی گروه طالبان در یک معامله پیچیده و پنهانی افغانستان به سوی فروپاشی اقتصادی به پیش می رود و شهروندان افغانستان از ترس گروه طالبان و ترس گرسنگی و بیکاری این کشور را ترک می کنند.
بحث و گفتگو