عملیات ویژه روسیه در اوکراین

هدف اوکراین از درگیری با روسیه از دید زلنسکی

رئیس جمهور اوکراین بدست آوردن همه ای گستره ای خاک اوکراین را هدف کیف در درگیری با روسیه خواند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در سخنرانی خود در رادا گفت، که هدف اصلی کیف در درگیری با مسکو، بازگرداندن یکپارچگی کشور است.
خبرگزاری Strana.ua به نقل از او نوشت: "هدف بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین و آزادی همه کسانی است که در اسارت هستند".
غرب دیر یا زود زلنسکی را مجبور به گفت و گو با روسیه می‌کند
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که روسیه قصد دارد از تحقق اهداف یک عملیات نظامی ویژه که شامل امنیت چهار منطقه جدید کشور و جلوگیری از تهدیدها در برابر امنیت کل روسیه است، اطمینان حاصل کند. مسکو بارها تاکید کرده است که بحث درباره وضعیت کریمه و سرزمین‌های پیشین اوکراین که در سال 2022 بخشی از روسیه شد، قابل بحث نیست.
همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه خاطرنشان کرد، هیچ طرح صلحی که ادعا می شود توسط کیف پیشنهاد شده است، امروز وجود ندارد، زیرا همه ای ابتکارات اوکراین ورود مناطق جدید به روسیه را در نظر نمی گیرد.
یادآوری می کنیم، که از 24 فیبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین هدف خود را نگهداری از افرادی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند. نیروهای مسلح با وظیفه آزادسازی دونباس و تضمین امنیت روسیه روبرو هستند.
بحث و گفتگو