صعود یاران مسی به نیمه نهایی با ضربات پنالتی در برابر هالند/آرژانتین 2(4) - هالند 2(3)

مهار عالی دو ضربه پنالتی هالند، از سوی دروازه بان تیم فوتبال آرژانتین، این تیم را به نیمه نهایی جام جهانی برد، جایی که آنها در برابر کرواسی قرار خواهند گرفت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش سه، هالند در 19 بازی پسین خود شکستی نداشته و تا اینجای جام هیچ تیمی نتوانسته بود، شاگردان فن‌خال را شکست دهد و در طرف دیگر آلبی سلسته در 39 بازی پسین اش تنها 1 شکست داشته و عربستان در آغاز جام توانست مانع تاریخ‌سازی شاگردان اسکالونی شود.
آرژانتین و هالند با حذف استرالیا و امریکا پا به این مرحله گذاشته‌اند و این جدال برای لاله‌های نارنجی یک بازی انتقامی بود. فن‌خال در جام‌جهانی 2014 در مرحله نیمه‌نهایی مغلوب آرژانتین شد و حالا این بهترین زمان بود تا او بتواند انتقام خودش را از آلبی‌سلسته بگیرد. از تقابل‌های جذاب این بازی می‌توان به جدال مستقیم دی‌ماریا و فن‌خال نیز اشاره کرد. دی‌ماریا پیش از شروع این بازی گفته بود که فن‌خال بدترین مربی دوران حرفه‌ای او بوده تا آتش این نبرد پیش از سوت شروع لاهوز شعله‌ور شود.
⚽️ شرح گل:
آرژانتین یک - هالند صفر (35- ناهول مولینا) حرکت انفجاری مسی از میانه‌های زمین و پاس عمقی فوق ستاره آلبی سلسته به مولینا رسید و او هم در موقعیتی تک به تک توانست دروازه نوپرت را باز کند.
آرژانتین دو - هالند صفر (73- لیونل مسی)لئو مسی، فوق ستاره آرژانتین پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست به زیبایی و با فریب نوپرت توپ را به گوشه چپ دروازه‌بان بفرستد و دومین گل آلبی سلسته را در این بازی به ثمر برساند.
آرژانتین دو - هالند یک (83- واوت وگهورست)ارسال بلند استیون برگویس از سمت راست روی سر وگورست فرود آمد و ضربه سر دقیق این بازیکن وارد دروازه مارتینز شد تا اولین شلیک هالندی‌ها در چارچوب دروازه امیلیانو منجر به گل شود.
آرژانتین دو - هالند دو (90+10- واوت وگهورست)هالندی‌ها در آخرین ثانیه‌های بازی صاحب یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه شدند و کمپاینرس به جای شوت‌زنی اقدام به ارسال پاس زمینی و کوتاه کرد و وگهورست توانست با یک ضربه آرام و دقیق دروازه مارتینز را باز کند.
در اوقات اضافه اول و دوم هم هالند جانانه مقاومت کرد و البته تیر دروازه مانع شکست نارنجی‌پوشان شد اما در ضربات پنالتی امیلیانو مارتینز کارکرد بد خود در طول بازی را با مهار دو پنالتی نخست هالند جبران کرد و باز هم فن‌خال در ضربات پنالنی مغلوب آرژانتین شد.
به این ترتیب آرژانتین با این پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کرواسی خواهد رفت.
بحث و گفتگو