اردوغان حکم انتصاب سفیر ترکیه در اسرائیل را به طور رسمی منتشر کرد

شاکر اوزکان تورونلار را به عنوان سفیر ترکیه مقرر شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از احیای روابط دیپلماتیک، حکم انتصاب شاکر اوزکان تورونلار را به عنوان سفیر ترکیه در اسرائیل امضا کرد که سند مربوطه در روزنامه رسمی منتشر شد.
پیشتر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که ترکیه تصمیم دارد سفیر خود را در اسرائیل تعیین کند و روابط دیپلماتیک خود را بازگرداند. تورونلار قبلا به عنوان سفیر در فلسطین خدمت می کرد.
این روزنامه می نویسد: فرمان ریاست جمهوری مبنی بر انتصاب شاکر اوزکان تورونلار به عنوان سفیر ترکیه در اسرائیل در روزنامه رسمی منتشر شد.
در فرمان ریاست جمهوری آمده است که "شاکر اوزکان تورونلار، یکی از اعضای شورای مشورتی سیاست خارجی، بر اساس مواد 2 و 3 فرمان شماره 3 ریاست جمهوری، به عنوان سفیر ترکیه در کشور اسرائیل منصوب شده است".
روابط بین اسرائیل و ترکیه در سال 2010 پس از ماجرای تسخیر کشتی ماوی مرمره که ترکیه را به مقصد نوار غزه ترک کرد، توسط نیروهای ویژه اسرائیلی بدتر شد. در ماه می 2018، آنکارا از سفیر اسرائیل در ترکیه دعوت کرد تا پس از تظاهرات در نوار غزه علیه پس‌زمینه هفتادمین سالگرد تأسیس اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، این کشور را ترک کند. سالگرد. سپس 59 فلسطینی در درگیری ها کشته شدند و بیش از 2.7 هزار نفر مجروح شدند.
اردوغان برنامه ایجاد یک هاب بین المللی گاز در ترکیه را تایید کرد
بحث و گفتگو