امروز کوریایی شمالی دو راکت خطرناک را به سوی جاپان پرتاب کرد

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستردرستیز قواس مسلح کوریایی جنوبی اعلام کرد کوریایی شمالی روز جمعه دو راکت بالستیک کوتاه برد را به سمت بحیره جاپا پرتاب کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پرتاب راکت های کوریایی شمالی از منطقه تانگچون در ولایت گانگوون بین ساعت 11.59 تا 12.18 به وقت محلی ثبت شده و جزئیات دیگری ارائه نشده است.
ستردرستیز قوای مسلح کوریایی جنوبی طی بیانیه ای اعلام کرد: اقوای ما با افزایش نظارت و هوشیاری و با همکاری نزدیک با ایالات متحده احضارات کامل را حفظ می کند.
بار دیگر کوریایی شمالی راکت بالستیک را پرتاب کرد
روز جمعه، تطبیقات بزرگ سالانه اردوی کوریایی جنوبی "هوگوک" که از 18 تا 28 اکتوبر برگزار شد، به پایان می رسد.
پیونگ یانگ از 25 سپتامبر تاکنون 9 آزمایش راکتی را انجام داده است، از جمله یک راکت بالستیک برد متوسط از نوع هواسئونگ ـ 12 (Hwaseong-12) که بر فراز جاپان پرواز کرد و رکورد 4500 کیلومتری کوریایی شمالی در زمینه برد راکت ها را شکست و در ارتفاع 1000 کیلومتری پرواز کرد. همچنین طی دو هفته گذشته تعدادی شلیک توپخانه، تطبیقات قوای هوایی و قطعات هستوی تاکتیکی برگزار شده است. در مجموع، از ابتدای سال، کوریایی شمالی 28 پرتاب راکت انجام داده است که سه مورد از آنها آزمایش راکت های کروز بوده است.
کرویایی شمالی می‌گوید که تمام فعالیت‌های نظامی این کشور پاسخی به "تحریکات" کوریائی جنوبی است که اخیراً تطبیقات پرتحرک را هم مستقل و هم به طور مشترک با ایالات متحده و جاپان انجام داده است.
بحث و گفتگو