نگرانی در پارلمان کانادا از "خطر جدی نسل‌کشی هزاره‌ها" در افغانستان

یک عضو پارلمان کانادا با اشاره به حمله مرگبار ماه گذشته به مرکز آموزشی کاج در کابل از حکومت این کشور خواست از طالبان بخواهد تا از هزاره‌ها در افغانستان محافظت کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، چاندرا آریا، یک عضو پارلمان کانادا، در سخنرانی‌اش در پارلمان این کشور، گفته که هزاره‌ها پس از به قدرت رسیدن طالبان به صورت هدفمند کشته شده‌اند.
او روز گذشته (21 اکتبر)، با نشر ویدیویی از سخنان خود در توییترش، با اشاره به حمله به آموزشگاه کاج در غرب کابل، گفته است که جامعه هزاره‌ها در افغانستان با انواع تبعیض و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و حقوق‌بشری مواجه‌اند.
این عضو پارلمان کانادا با استناد به گزارش پارلمان بریتانیا که چندی پیش در مورد هزاره‌ها نشر شد، گفته است که هزاره‌های افغانستان با خطر جدی نسل‌کشی مواجه‌اند.
او در سخنانش از دولت کانادا خواسته است که حملات هدفمند علیه جامعه هزاره‌ها را محکوم کند و از طالبان بخواهد تا از هزاره‌ها در افغانستان محافظت کنند.
عطا محمد نور حمله بر "آموزشگاه کاج" را به طالبان نسبت داد
پیش از این نیز موضوع "کشتار هزاره‌ها"، در پی به قدرت رسیدن طالبان، از سوی برخی از اعضای پارلمان‌ شماری از کشورها، از جمله بریتانیا و استرالیا مطرح شده است.
گفتنی است که در حمله اخیر به آموزشگاه کاج حدود 60 دانش‌آموز کشته و بیش از 120 تن دیگر که اکثر دانش‌آموزان دختر هستند، زخمی شده‌اند.
این رویداد واکنش‌های گسترده جهانی را در پی داشت و اعتراضاتی نیز از سوی شهروندان افغانستان در بیرون از کشور، در بیش از صد شهر جهان با شعار "نسل‌کشی هزاره‌ها متوقف کنید" به راه افتاد.
بحث و گفتگو