عملیات ویژه روسیه در اوکراین

دسته بندی نیروهای اوکراینی در شمال جمهوری دونتسک

رهبر جمهوری مردمی دونتسک از دسته بندی نیروهای اوکراین در شمال این جمهوری خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین، رئیس جمهور، جمهوری مردمی دونتسک می گوید که اوکراین نیروهای جدی را در شمال این جمهوری آماده کرده و امکان که یک ضد حمله وجود دارد.
او در کانال تلگرامی اش نگاشته است: "وضعیت در شمال جمهوری بسیار دشوار است، علائم هشدار دهنده دریافت می شود، دشمن نیروهای کاملا جدی را دسته بندی کرده است، ممکن است در آینده نزدیک سعی کند که وضعیت را تغییر دهد و یک ضد حمله را آغاز کنند".
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کی‌یف: شرکت‌های دفاعی ایالات متحده در حال آزمایش سلاح در اوکراین هستند
پیش از این، رمضان قدیروف، ریاست جمهوری چچن، گفته بود که ضد حمله "مشهور" نیروهای مسلح اوکراین "در حال ترکیدن است" است. به گفته وی، نیروهای مسلح اوکراین "به خوبی" از توانایی رزمی بالای نیروهای روسی آگاه هستند و تمام اهداف عملیات ویژه محقق خواهد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند.
بحث و گفتگو