ملکه قلب های اندوهگین؛ 25 سال از مرگ پرنسس دیانا گذشت

با گذشت ربع قرن از مرگ پرنسس دایانا، شاهزاده معروف به ملکه قلب ها، نه تنها بریتانیایی ها بلکه بسیاری از مردم در دیگر نقاط جهان هم یاد و خاطره اش را زنده نگه می دارند. دیانا در 31 آگست سال1997 در یک تصادف موتر درپاریس جان باخت.
Sputnik
1 / 14

دایانا، شاهدخت ولز زاده 1 جولای 1961 همسر اول چارلز، شاهزاده ولز، بزرگترین فرزند و ولیعهد ملکه الیزابت دوم بود.

2 / 14

او برای فعالیت هایش در زمینه جمع آوری پول برای خیریه های بین‌المللی و همچنین به عنوان یک شخصیت برجسته و مشهور در قرن بیستم شناخته شده بود

3 / 14

ازدواج او با شاهزاده ولز در تاریخ 29 جولای1981 در کلیسای جامع سنت پل برگزار شد که مخاطبانی جهانی داشت و به وسیله بیش از 750 میلیون نفر تماشا شد. ثمره این ازدواج دو پسر ، شاهزادگان ویلیام و هری، کسانی که در ردیف رسیدن به تاج و تخت بریتانیا دوم و چهارم هستند.

4 / 14

دایانا در یکی از خانواده های اشرافی انگلیس با دودمانی سلطنتی متولد شد

5 / 14

وی با اعلام نامزدی اش به چهره ای جهانی مبدل شد. او برای کارهای خیرخواهانه به رسمیت شناخته شده بود و از سال 1989 تا زمان مرگش، رئیس بیمارستان تخصصی اُرموند بود.

6 / 14

شهرت و محبوبیت دایانا و چارلز باعث شد تا کوچک‌ترین کارهای آنان نیز توسط رسانه‌ها و پاپاراتزی‌ها پوشش داده شود و بسیاری از مسائل خصوصی آنان در مطبوعات منعکس گردد

7 / 14

دایانا در دوران ازدواجش و پس از آن به عنوان چهره برجسته مطبوعات باقی‌ماند و ازدواج او پس از 15 سال با طلاقی در تاریخ 28 گست 1996 به پایان رسید.

8 / 14

دایانا در سال 1987 در ملا عام دست یک مبتلا به ایدز را گرفت تا به این طریق از آنان حمایت کند. بعدها وی با مبتلایان به جذام نیز چنین تماسهایی داشت

9 / 14

پس از شاهدخت ولز شدن، دایانا به طور خودکار به سومین زن عالی رتبه بریتانیا(پس از ملکه و ملکه مادر) مبدل شد و به عنوان چهارمین یا پنجمین شخص در رتبه بندی سایر قلمروهای همسود پس از ملکه، دوک ادینبرا، ملکه مادر و شاهزاده ولز در نظر گرفته شد.

10 / 14

دایانا با توجه به ویژگی‌های شخصی و نقشی که به ویژه فرزندانش در وراتث خانواده سلطنتی دارند، در کنار فعالیت های اجتماعی و عمومی موثر، می‌توانست به عنوان ملکه مادر جایگاهی در خانواده سلطنتی پیدا کند که تا کنون شخصی در موقعیت وی چنین نقشی را بر عهده نداشته است.

11 / 14

در سال 2006 یک مجله ایتالیایی بنام چی برای نخستین بار عکسهایی از تصادف دایانا را چاپ کرد که با اعتراض انگلیسی‌ها مواجه شد.

12 / 14

هرچند شاهدخت دایانا به هنر علاقه داشت اما عمده شهرت وی بخاطر فعالیت‌های عام المنفعه و اجتماعی است. وی با تأسیس و یا همکاری با چندین موسسه خیریه، به مدرسه سازی، خانه سازی و کمک به بینوایان و دردمندان پرداخت.

13 / 14

. پرنسس دایانا در سال 1995 در یک برنامه تلویزیونی در بی بی سی پرده از نگرانی‌ها و مشکلات درونی خانواده برداشت و از فشارهای رسانه‌ای و اجتماعی که بر وی بود گلایه کرد. وی علت به وجود آمدن این مشکلات را کامیلا پارکر بیان کرد و گفت که در این ازدواج سه نفر حضور داشتند.

14 / 14

توجه رسانه ها و مطبوعات جهان برای آخرین بار در تاریخ 31 آگست 1997 به دایانا جلب شد، روزی که او در یک تصادف رانندگی در پاریس کشته شد.

بحث و گفتگو