سیل تاریخی در پاکستان

به دنبال وقوع سیلاب مهیب در بخش‌های وسیعی از پاکستان که خسارت قابل توجهی برجا گذاشت، مقامات این کشور خواستار دریافت کمک‌های بین‌المللی شدند.
Sputnik
1 / 8

در شمال غرب پاکستان هزاران نفر به دنبال طغیان رودخانه‌ها در ایالت خیبرپختونخواو وقوع سیلاب مهیب و سهمگین مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

2 / 8

وزرات داخله پاکستان اعلام کرد: ایالات متحده، امارات متحده و کشورهای دیگر به درخواست کمک پاسخ داده اما همچنان به دریافت کمک‌های بیشتر نیاز است.

3 / 8

تعداد قربانیان باران‌های موسمی در پاکستان به مرز یک هزار نفر رسید.

4 / 8

در ایالت سند واقع در جنوب شرق پاکستان نیز سیل خسارت گسترده‌ای به جا گذاشته و هزاران نفر از خانه‌های خود متواری شده‌اند.

5 / 8

وقوع سیلاب در پاکستان حادثه متداولی است اما به گفته مردم کشور، بارش‌های اخیر متفاوت بوده است و فراتر از بارندگی‌هایی بوده که پیش از این گزارش شده است.

6 / 8

ارتش پاکستان اعلام کرده که به همراه نهادهای امدادی به سیل زدگان کمک می‌کند، اما در برخی نقاط تنها امدادرسانی از طریق هوا ممکن است. نخست وزیر پاکستان در دیدار با سفرای خارجی خواستار حمایت بین‌المللی شده است.

7 / 8

مقامات پاکستان سیل امسال را شبیه به سیل 12سال پیش توصیف کرده‌اند که در آن دو هزار نفر جان باختند و 20میلیون نفر بی خانمان شدند.

8 / 8

همزمان با افزایش قربانیان سیل در پاکستان به 1033 نفر، تعدادی از کشورها از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، ترکیه و ایران برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرده و قطر و امارات متحده عربی نیز کمک‌های خود را به این کشور ارسال کردند.

بحث و گفتگو