نخوردن صبحانه احتمال بروز مشکلات روانی اجتماعی را در کودکان افزایش می‌دهد

نتایج مطالعه جدیدی نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که صبحانه‌های و مقوی در منزل می‌خورند، از سلامت روانی اجتماعی بالاتری برخوردارند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، محققان اسپانیایی در تحقیق جدیدی می‌گویند اینکه کودکان و نوجوانان برای صبحانه با چه مواد غذایی تغذیه می‌شوند و صبحانه را کجا می‌خورند، حائز اهمیت است و می‌تواند روی سلامت روان آنها تاثیرگذار باشد.
نتایج مطالعه جدیدی نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که صبحانه‌های مقوی در خانه می‌خورند، از سلامت روانی اجتماعی بالاتری برخوردارند. تاکنون تحقیقات مختلفی در مورد نقش صبحانه در سلامت کودکان انجام شده و اکنون محققان این موضوع را از نظر سلامت روانی و اجتماعی مورد توجه قرار داده‌اند و به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند.
دانشمندان روش جدیدی برای طولانی کردن عمر انسان عرضه کردند
نتایج تحقیق نشان می‌دهد که خوردن قهوه، شیر، چای، شکلات، کاکائو، ماست، نان، نان تست، غلات و شیرینی باعث می‌شوند کودکان و نوجوانات با مشکلات رفتاری کمتری درگیر شوند. در کمال تعجب، مصرف تخم مرغ، پنیر و ژامبون احتمال بروز مشکلات رفتاری را افزایش می‌دهد.
نتیجه این تحقیق در نشری Frontiers in Nutrition منتشر شده است. در این مطالعه 3772 فرد ساکن در اسپانیا و در رده سنی بین 4 تا 14 سال شرکت کردند.
بحث و گفتگو