تیراندازی در رژه روز استقلال آمریکا

وقوع تیراندازی در مراسم چهارم جولای روز استقلال آمریکا به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن 24 نفر منجر شد.
Sputnik
1 / 10

جمعیت حاضر در محل برگزاری مراسم با شنیدن صدای تیراندازی وحشت زده فرار می‌کنند.

2 / 10

به دنبال وقوع این تیراندازی، این رژه که در حومه هایلند پارک شیکاگو برگزار شده است، متوقف شد و حاضران به سرعت محل رژه را ترک کردند.

3 / 10

نیروهای امنیتی نیز در پی مظنون یا مظنونان این حادثه هستند.

4 / 10

جمعیت حاضر در محل برگزاری مراسم با شنیدن صدای تیراندازی وحشت زده فرار می‌کنند.

5 / 10

رابرت “بابی” کریمو 22 ساله به عنوان “شخص مورد علاقه” در تیراندازی جمعی مرگبار در رژه 4 جولای در هایلند پارک شناسایی شده است. پلیس می گوید او را باید مسلح و خطرناک دانست.

6 / 10

تیرانداز مظنون پس از آن که شش نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند شناسایی شد.

7 / 10

پلیس نمی گوید چه اطلاعات خاصی باعث شد تا کریمورا به عنوان مظنون شناسایی کنند.

8 / 10

حادثه تیراندازی در این شهر 31 زخمی بر جای گذاشته و اکثریت قریب به اتفاق آنها نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند در حالی که بقیه افراد نیز بر اثر هرج و مرج به وجود آمده در مراسم رژه مجروح شدند.

9 / 10

پلیس در شمال شیکاگو موتر کریمو را در نزدیکی جاده باکلی و مسیر 41 ایالات متحده مشاهده کرد و سعی کرد یک توقف ترافیکی انجام دهد، اما کریمو از صحنه گریخت. پلیس شیکاگوی شمالی خواستار نیروهای کمکی شد و موتر کریمو در حدود شش مایل دورتر در نزدیکی جاده Westleigh و US 41 متوقف شد.

10 / 10

با توجه به آزاد بودن حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است.

بحث و گفتگو