آوارگان بلخاب سرگردان از ترس انتقام جویی طالبان + ویدیو

با گذشت بیش از پنج روز از آواره شدن صدها خانواده بلخابی از ترس انتقام جویی طالبان، هیچ موسسه کمک رسانی به آنها کمک نکرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، یکی از آوارگان جنگ بلخاب با فرستادن ویدیوی از بی سرنوشتی خود و صدها خانواده ای دیگر از ترس انتقام جویی جنگجویان گروه طالبان خبر داده است.
این آواره بلخابی گفته است، که شماری از مردان و زنان پیر، زنان حامله، کودکان و افراد بیمار در میان آوارگان هستند.
یکی از ساکنان بلخاب که توانست با پیمودن مسیر کوهستانی خودش را به بامیان برساند، با شرط محفوظ ماندن نامش به ایندیپندنت فارسی گفت ابعاد فاجعه انسانی در بلخاب گسترده است. او افزود که روستاها خالی از سکنه شدند و طالبان در جریان بازرسی خانه‌ها، اموال و اجناس مهم و قیمتی را غارت کردند و مردان باقی‌مانده در روستا را بازداشت، شکنجه و تیرباران کردند.
با وجود کشتار جنگجویان گروه طالبان، رسانه های دولتی افغانستان و برخی رسانه های شخصی و رسانه های کشورهای های همسایه به شدت تلاش دارند تا جنایت های جنگجویان گروه طالبان در بلخاب را پنهان کنند.
آوارگان جنگ بلخاب، گرسنه و بی سرپناه، در کوه‌ها بسر می‌برند و هیچ سازمان کمک رسان تاکنون سراغ این آوارگان را نگرفته است.
یادآوری می کنیم، که پس از درگیری گروه طالبان با نیروهای فرمانده مهدی و تسلط این گروه بر مرکز بلخاب، تاکنون جنگجویان گروه طالبان بیش از پنجاه غیرنظامی را تیرباران و یا سربریده اند.
بحث و گفتگو