کارشناس: لغو قانون حق سقط جنین روی 40 میلیون زن امریکایی تاثیر می‌گذارد

آنان تاکید دارد که این قانون ممکن است در آینده در 26 ایالت لغو شود، کارشناس در سه ایالت نبراسکا، ایندیانا و مونتانا امریکا می گویند که امروزه تنها 58 درصد از زنان باروری در این ایالت های زندگی می کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان انستیوت امریکایی گوتماچر می گویند که حق سقط جنین توسط دادگاه عالی امریکای می تواند روی 40 میلیون زن این کشور تاثیر بگذارد.
آنان تاکید دارد که این قانون ممکن است در آینده در 26 ایالت لغو شود، کارشناسان در سه ایالت نبراسکا، ایندیانا و مونتانا امریکا می گویند که امروزه تنها 58 درصد از زنان باروری در این ایالت های زندگی می کنند.
ایالت میزوری امریکا حق قانونی سقط جنین را لغو کرد
این انستیوت با نشر یک بیانیه در سایت گفته است: "اگرچه امروز چیزهای زیادی از دست رفته است، مبارزه هنوز به پایان نرسیده است.جنبش ضد سقط جنین در حال به دنبال ملی کردن آن است، همه ما به دنباع دفاع از سیاسی هستیم که از آزادی حمایت می کند، باید آماده باشیم و با آن مقابله کنیم".
قابل ذکر است که هفته گذشته، اریک اشمیت، دادستان کل میزوری، تصمیم به ممنوعیت سقط جنین را پس از حکم دادگاه عالی ایالات متحده اعلام کرد و اشاره کرد که قانون اساسی حق اجرای یک رویه را تنظیم نمی کند.
بحث و گفتگو