طالبان هلمندی در پنجشیر: نه مرمی داریم و نه خوراک

جنگ‌جویان هلمندی گروه طالبان در پنجشیر از نبود خوراک و تجهیزات جنگی در این ولایت شکایت دارند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، یک نوار شنیداری که به دست رسانه ها رسیده، در آن یکی از نیرو‌های طالبان می‌گوید: "چنان‌چه همه ای امارت اسلامی خبر دارد که در بعضی نقطه‌های کوهستانی پنجشیر جنگ شدید جریان دارد؛ برای ما نه خوراک، نه مرمی و نه دیگر تجهیزات مهیا است. برای ما شاجور‌های خالی به دست داده‌اند و هنگامی‌که ما زخمی‌های خود را بیرون می‌کنیم هشت ساعت جنگ رو در رو‌ می‌کنیم".
فرمانده امیری سقوط‌دادن یک چرخبال طالبان در پنجشیر را تأیید کرد + عکس
این نیروی طالب در این نوار صوتی می‌افزاید: "دیپوهای‌که پُر از مرمی است برای کدام روز است و اگر این رهبران با ما هم‌چون بی‌پروایی می‌کنند، قسم به‌خدا در روز حشر از دامن شان خواهیم گرفت".
این نیروی طالب خطاب به رهبران شان اضافه کرده است: "ما به امر شما مجاهدان را از ولایت هلمند به این‌جا می‌آوریم؛ اما اخلاص شما این است که نیم چانته مرمی هم برای شان نمی‌دهید. و مثل گوسفند از آنان استفاده می‌کنید".
نیرو‌های طالبان هم‌چنان در داخل این گروه از تبعیض و دوست پروری شکایت دارند و می‌گویند که برای برخی از "مجاهدان" یک نوع خاص غذا مهیا می‌شود؛ اما برای برخی دیگری غذای ساده هم وجود ندارد.
یادآوری می کنیم، که پس از افزایش درگیری‌ها و افزایش تحرک‌های جبهه‌ی مقاومت ملی در شمال کشور، به‌ ویژه ولایت پنجشیر، طالبان از ولایت‌های جنوبی و مشرقی بر پنجشیر لشکرکشی کرده‌اند‌، اما با این وجود در درگیری ها با نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان شکست خورده اند.
بحث و گفتگو