مرلین مونرو؛ چهره‌ای که جهان شناخت

مریلین مونرو متولد1 جون 1926و درگذشته به تاریخ 5 آگست 1962 بازیگر، مدل و خوانندۀ آمریکایی بود. او با بازی در نقش شخصیت‌های کمیک معروف به "بمب جاذبۀ بلوند"، به یکی از محبوب‌ترین نمادهای جذابیت زنانه در دهۀ 1950 تبدیل‌شد.
Sputnik
1 / 12

پیش از نمایش فیلم "بلوند"، درباره زندگی مرلین مونرو با بازی آنا دی آرماس در نقش این ستاره سینما، نتفلیکس مستندی از زندگی او منتشر کرده است

2 / 12

مرلین مونرو، بازیگر آمریکایی، همراه با همسرش، نمایشنامه‌نویس آمریکایی، آرتور میلر/سال ۱۹۵۶.

3 / 12

کلارک گیبل و مرلین مونرو، در صحنه ای از فیلم (ناجورها )

4 / 12

در کنار شهرت سر به گردون مرلین مونرو به عنوان نماد جذابیت در سراسر جهان، او به عنوان یک زن آسیب‌پذیر نیز مطرح شد.

5 / 12

مرلین مونرو، هنرپیشه آمریکایی و ایو مونتان، بازیگر و خواننده فرانسوی

6 / 12

مرلین مونرو؛ چهره‌ای که جهان شناخت در سال 1961

7 / 12

مرلین مونرو در آخرین فیلمش "آقایان مو طلایی هارا ترجیح می دهند"/سال 1953

8 / 12

مرلین مونرو، بازیگر آمریکایی، همراه با همسرش، نمایشنامه‌نویس آمریکایی، آرتور میلر/سال ۱۹۵۶.

9 / 12

مرلین مونرو؛ چهره‌ای که جهان شناخت در سال 1955

10 / 12

در آگست 1956 ، او اولین فیلم مستقل کمپانی خود MMP را آغاز‌کرد؛ در "شاهزاده و دختر هنرپیشه" لارنس الیویه کارگردان و بازیگر نقش شاهزاده بود. فیلم با وجود اختلافات زیاد بین مونرو و الیویه به موقع تمام‌شد، با نقدهای متفاوت روبرو‌شد و تماشاگران آمریکایی استقبال خوبی از آن نکردند. در عوض، در اروپا محبوب‌تر بود و مونرو جایزۀ دیوید دی دوناتللو و کریستال استار را دریافت‌کرد.

11 / 12

نام اصلی مونرو، نورما جین مورتنسن بود. وی در لس‌آنجلس به دنیا آمد و سومین فرزند گلادیس پرل بیکر (مونرو) بود. گلادیس به خاطر ابتلا به اسکیزوفرنی قادر به نگهداری از دخترش نبود؛ مونرو در کودکی به چندین خانوادۀ کشاورز و مدتی هم به یک یتیم‌خانه سپرده‌شد.

12 / 12

در روز5 آگست سال 1962 پیکر بی‌جان مریلین در اتاق خوابش پیدا‌شد. علت مرگ، مسمومیت حاد با باربیتورات اعلام‌شد و مرگ او خودکشی احتمالی گزارش داده‌شد، اما هنوز در درستی آن تردید وجود‌دارد.

بحث و گفتگو