نیویارک تایمز: آمریکا تایوان را مسلح می سازد

نیویورک تایمز به نقل از منابع می نویسد که آمریکا با توجه به تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، منابع نیویورک تایمز می گویند که ایالات متحده در تلاش برای بازسازی سیستم دفاعی تایوان، تجربه تجهیز اوکراین به تسلیحات را در نظر می گیرد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی با فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان در 23 می، آمادگی شرکت نظامی ایالات متحده در دفاع از تایوان را "در صورت تهاجم" اعلام کرد.
بعداً، همانطور که NBC گزارش داد، کاخ سفید تصریح کرد که منظور بایدن در آن مورد، تامین سلاح برای دفاع از خود جزیره بوده است.
بایدن بار دیگر از دخالت نظامی آمریکا در دفاع از تایوان سخن گفت
این نشریه مدعی است که واشنگتن قصد دارد حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد تا سعی کند از "حمله احتمالی" چین که یکی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیار دارد، به تایوان جلوگیری کند.
پیش از این، کیو گوئوژنگ، وزیر دفاع تایوان گفته بود که اگر جنگ بین پکن و تایپه رخ دهد، بدون توجه به اینکه چه کسی برنده خواهد شد، به فاجعه ای برای هر دو طرف ختم خواهد شد. وی تاکید کرد که "هیچ کس جنگ نمی خواهد".
گفتنی است که روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد.
بحث و گفتگو