پیام رسان "واتس اپ" برای هزاران کاربر دیگر کار نخواهد کرد

پیام رسان واتس اپ از پاییز امسال - 2022 دیگر روی گوشی های آیفون 5 و آیفون 5 اس کار نخواهد کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پورتالWABetaInfo اعلام کرده که پیام رسان محبوب واتساپ به زودی یعنی در تاریخ 24 اکتبر سال 2022 به پشتیبانی از سیستم‌های عامل‌های iOS 10 و iOS 11 پایان خواهد داد. این بدین معناست که گوشی‌های آیفون 5 و 5c که از سال ساخت در سال تولیدشان2012 تقریباً 10 سال می‌گذرد، دیگر قادر به استفاده از پیامرسان واتساپ نیستند.
البته با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون 5 اس، آیفون 6 و 6 اس هنوز هم قادر به بروزرسانی به سیستم عامل iOS 12 هستند، می‌توان به استفاده از پیامرسان واتساپ بر روی این گوشی قدیمی شرکت اپل ادامه داد
آیفون 5 اولین گوشی 4 اینچی کمپانی اپل محسوب می‌شود که در سال 2012 ساخته و وارد بازار شد. بعد از آن نیز اپل در سال 2013 برای اولین بار نسخه رنگی و پلاستیکی این گوشی را با نلم آیفون 5 اس در 5 رنگ ساخته و به بازار عرضه کرد. هرچند آیفون 5c یک سال دیرتر و به همراه آیفون 5 اس معرفی شد اما پردازنده موجود در این گوشی دقیقاً مشابه به پردازنده آیفون 5 یعنی پردازنده A6 اپل است، بنابراین آیفون 5 اس یک سال بیشتر از آیفون 5c بروزرسانی اصلی شرکت اپل را دریافت کرد و هنوز هم می‌تواند از پیامرسان واتساپ پشتیبانی کند.
بحث و گفتگو