سفیر امریکا به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد

سفیر ایالات متحده امریکا در پیوند با موضع هیئت دیپلماتیک در تجمعی در استانبول به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک گفت: جف فلیک سفیر امریکا در ترکیه برای اطلاع از نارضایتی انقره از موضع هیئت دیپلماتیک در تجمعی که در استانبول برگزار شد به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شد.
امریکا از ترکیه می‌خواهد تا سامانه دفاع هوایی اس-400 روسی را به اوکراین بدهد
سفارت امریکا در ترکیه پیشتر، پیش از تظاهراتی که از سوی حزب مخالف جمهوری خواه خلق (CHP) سازماندهی شده بود، هشدار داده بود. این هیئت دیپلماتیک در تفسیر خود به ناپذیرفتنی بودن اقدامات سخت نیروهای انتظامی در تجمع مخالفان پرداخت.
این منبع گفت: "به سفیر (فلیک) گفته شد، که ادعاهای مربوط به اقدامات واحدهای امنیتی ترکیه در چنین تجمعاتی بی اساس است و نارضایتی در این باره ابراز شد".
وی افزود، که در ایالات متحده، بکارگیری نامتناسب از زور از سوی افسران پولیس سنت طولانی دموکراسی مدت‌هاست موضوع بحث عمومی بوده است، بنابراین این تصور که مشکل مهمی در این زمینه در ترکیه وجود دارد، ناپذیرفتنی است.
این منبع افزود: "همچنین به سفیر گفته شد که انقره از مقامات امریکایی انتظار دارد در آینده هشدارهای سفر/تظاهرات مبتنی بر واقعیت را به شهروندانش صادر کنند".
پیش از این رادیو اسپوتنیک گزارش داده بود، که ترکیه پیشنهاد کرده است تا به سیاست غیردوستانه امریکا با به رسمیت شناختن کریمه به عنوانی بخشی از روسیه پاسخ دهد.
بحث و گفتگو