حتی سخت تر از گذشته: محدودیت های جدید برای زنان در افغانستان

زارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در فرمانی جدید استفاده از "برقع" به عنوان بخشی از فرهنگ افغانستان و نماد حجاب اسلامی برای زنان کشور را اجباری کرد و هشدار داد اعضای خانواده زنانی که از این پوشش استفاده نکنند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
Sputnik
1 / 9

طالب مسلح در برابر زنان برقع پوش که منتظر دریافت جیره غذایی برای کودکان شان هستند.

2 / 9

طالبان در 7 می سخت‌ترین محدودیت‌ها را برای زنان در افغانستان اعمال کردند و به آنها دستور دادند که رو های شان را در ملاء عام بپوشانند.

3 / 9

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان آخرین مورد رعایت حجاب توسط زنان بالغ را "فرض و ضروری" اعلام کرده و گفته که "بهترین نوع حجاب" پوشیدن چادری است.

4 / 9

گفتنی است پس از تسلط گروه طالبان ، تمام محدودیت‌ها علیه آزادی‌های زنان از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر وضع شده است.

5 / 9

طالبان اعلام کرده که سرپرست زنان بی‌حجاب احضار، سه روز زندانی و حتا در دادگاه محاکمه و مجازات خواهند شد. این تصمیم طالبان واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

6 / 9

در قانون پیشین طالبان از سال 1996 تا 2001 نیز زنان می بایست چهره خود را می پوشاندند، اجازه کار نداشتند و رفتن دختران به کتب ممنوع بود. اما پس از به قدرت رسیدن دوباره این گروه در ماه اگست سال گذشته در افغانستان، آنها وعده دادند که به حقوق زنان احترام می گذارند.

7 / 9

بیشتر زنان در افغانستان به دلایل مذهبی حجاب دارند اما در مناطق شهری مانند کابل زنان چهره خود را نمی پوشانند.

8 / 9

طالبان در حالی حجاب زنان را اجباری کرده که شهروندان افغانستان پس از تسلط این گروه، هر روز فقیرتر و گرسنه‌تر می‌شوند.

9 / 9

در فرمان‌ تازه‌ی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، آمده است که رعایت حجاب توسط زنان بالغ فرض است و در صورت بی‌حجابی زنان، اولیای شان مجازات و زندانی می‌شوند.

بحث و گفتگو