آیا استرس بر چهره تاثیر می‌گذارد؟

استرس، واکنش طبیعی بدن به محرک هاست اما اگر ادامه داشته باشد باعث مشکلات مختلف درعملکرد دستگاه‌های بدن می‌شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، "کورالای نورکادیلووا" متخصص روان و اعصاب از تاثیر استرس بر چهره افراد صحبت کرد.
به گفته این متخصص، ارتباط بسیار مستقیمی بین چهره و تجربیات درونی وجود دارد. افکار می‌توانند فرآیندهای بیوکیمیایی را فعال کنند که باعث تغییراتی در بهزیستی و چهره (ظاهر) می‌شود. نورکادیلووا تورم التهاب را اولین نشانه‌های استرس نامید. یک حالت عصبی باعث می‌شود که بدن در حالت بی حسی قرار گیرد و در نتیجه گردش لنف، ریتم تنفس و ضربان قلب و سیستم های دفاعی را کند می‌کند.
وی می‌گوید: تمام تجربیات در داخل بدن، در مایع بین سلولی باقی می مانند و باعث تورم و التهاب روی پوست می‌شوند. افزایش وزن یک سیگنال جدی از وضعیت داخلی ناپایدار است. چین و چروک های صورت نشان دهنده تنش مداوم درونی است، به خصوص اگر در پیشانی ظاهر شوند.
این متخصص روان و اعصاب خاطر نشان کرد: مشکلات می‌تواند آنقدر شدید باشد که باعث آلوپسی کامل تا ریزش موهای مژه و ابرو شود. زرد شدن رنگ چشم و پوست می‌تواند با مشکلات کبدی همراه باشد. در این حالت ممکن است بدن فرد نتواند با تمامی اطلاعات دریافتی کار کند و با موقعیت های منفی کنار بیاید.
وی در پایان افزود که پس از استرس، مشکلات معده اغلب ظاهر می‌شود. اختلالات دستگاه گوارش بلافاصله بر وضعیت پوست تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد بثورات و تحریک می‌شود.
بحث و گفتگو