ورزش

سؤ استفاده، بدرفتاری و تبعیض در اداره ورزش کانادا؛ ورزشکاران خواهان تحقیق شدند

گروهی از ورزشکاران کانادایی در رشتۀ جمناستیک، اداره ورزش این کشور را آلوده به فساد می‌دانند و مدعی اند که با آن‌ها بدرفتاری و تبعیض سیستماتیک مداوم صورت گرفته و باید اداره مقامات در این مورد توجه جدی کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، فساد، ازار و اذیت جنسی ورزشکاران و تبعیض چیز جدید در عرصه ورزش نیست و در گذشته در کشورهای مختلفی این موضوع دیده شده است.
در تاز‌ه‌ترین مورد ورزشکاران کانادایی مدعی شده اند که اداره ورزش این کشور آلوده به فساد است و گروهی از ورزشکاران رشتۀ جمناستیک مدعی اند که با آن‌ها بدرفتاری و تبعیض سیستماتیک مداوم صورت گرفته و باید اداره مقامات در این مورد توجه جدی کنند.
این گروه که متشکل از 71 نفر از اعضای فعلی و سابق تیم ملی جمناستیک کانادا اند، روز دوشنبه نامه‌ای سرگشاده به ویکی واکر، مدیر کل ورزش کانادا ارسال کردند و گفتند که "دیگر نمی‌توانند در بمانند" زیرا به شکایات آن‌ها توجهی صورت نگرفته است و آن‌ها مجبور شده‌اند این موضوع را همگانی کنند.
در نامۀ این ورزشکاران آمده است: "هیئت مدیره و مدیر عامل فعلی در رسیدگی به مشکلات موجود کوتاهی کرده اند و نتوانسته اند اعتماد و اطمینان ورزشکاران را جلب کنند. ناتوانی آن‌ها در پاسخگویی کافی به سؤ استفاده، بدرفتاری و تبعیض سیستماتیک مداوم، نگران کننده است."
ورزشکاران جمناستیک آخرین گروه از ورزشکاران کانادایی هستند که خواستار تغییرات در برنامه اداره ورزش این کشور هستند. گروهی از ورزشکاران کانادایی باب اسلید و اسکلت اوایل این ماه خواستار استعفای فوری مدیرعامل و مدیر کُل فدراسیون ملی خود شدند و مجدداً بر نیاز به تحقیقات "واقعا مستقل" در مورد ادعاهای مربوط به فرهنگ سمی( بدرفتاری و تبعیض سیستماتیک مداوم ) در تیم ها تاکید کردند.
بحث و گفتگو