16 رییس در وزارت کار و امور اجتماعی از یک قوم خاص با مدارک ماستری و لیسانس برکنار شدند

عوض کارمندان برکنار شده 16 تن از افراد وابسته به مقام‌های ارشد حکومت سرپرست که تحصیلات مدرسه‌ای و دینی دارند، گماشته شده‌اند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هشت صبح گزارشی را به نشر رسانده و گفته است که 16 تن از رییسان وزارت کار و امور اجتماعی به‌گونه گروهی برکنار شده‌اند.
منبع آگاه با سپردن اطلاعات که نخواست از او نامبرده شود گفته است که از میان رییسان و مقام‌های پیشین وزارت کار و امور اجتماعی تنها چند مقام ارشد در وظایف‌شان باقی مانده‌اند که برخی از آن‌ها اتهام فساد مالی و زندانی شدن در کنارنامه خود دارند و سایر افراد پس از سقوط نظام جمهوریت برکنار شده‌اند.
به گفته آنها، دست‌کم 16 تن از رییسان وزارت کار و امور اجتماعی که بیش‌تر آن‌ها متعلق به یک قوم هستند که از وظایف شان برکنار شدند.
مقرری های تازه؛ مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر تعیین شد
گفته می شود که افراد برکنار شده ضمن داشتن مدرک لیسانس و ماستری، سال‌ها سابقه کاری در این وزارت، چندین برنامه آموزشی را در کشورهای خارجی فراگرفته بوده‌اند، اما افرادی در عوض آن‌ها مقرر شدند که تنها تحصیلات مدرسه‌ای و دینی دارند.
درعین حال گزارش شده است که این افراد از سوی سوی ملا عبدالولی سارنوال، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، به ریاست‌الوزرا ارسال شده و ریاست‌الوزرا پیشنهادهای تقرر را تأیید کرده است.
بربنیاد معلومات ارایه شده از سوی منبع، مسوولان بخش‌های ریاست دفتر وزارت، قوای بشری، پالیسی و پلان، انکشاف مهارت‌ها، تدارکات، تفتیش داخلی، منابع بشری، جواز اتباع خارجی، مراکز فنی و حرفه‌ای، دعوت و ارشاد، نظارت و ارزیابی، ارتباط خارجه، ریاست تدریسی کودکستان‌ها، پرورشگاه تهیه مسکن و شبکه اطفال، به‌تازه‌گی در این بست‌ها مقرر شده‌اند.
بحث و گفتگو