هولی؛ جشنواره رنگ ها در هند

هولی، فستیوالی باشکوه و پر از رنگ که از جشن های کشور هند به شمار می رود؛ امروزه محبوبیتی جهانی به دست آورده و راهش را در دل مردم دنیا پیدا کرده است.
Sputnik
1 / 12

هولی یک جشن مهم بهاری است که هرسال توسط هندوها برگزار می شود

2 / 12

هولی درپایان زمستان جشن گرفته می شود؛ در آخرین ماه کامل از تقویم شمسی-قمری که در ادامه اش، بهار فرا می رسد.

3 / 12

در این جشن رنگ ها و رنگ پاشیدن به یکدیگر مهمترین اتفاقی ست که رخ می دهد و به همین خاطر بیشتر مردم دنیا، این فستیوال را با نام جشن رنگ ها می شناسند

4 / 12

در این جشن رنگ ها و رنگ پاشیدن به یکدیگر مهمترین اتفاقی ست که رخ می دهد و به همین خاطر بیشتر مردم دنیا، این فستیوال را با نام جشن رنگ ها می شناسند

5 / 12

فستیوال هولی از قدمت بالایی برخوردار است و یک جشن باستانی به شمار می رود. اولین اشاره به این جشن در میان متون تاریخی را می توان درشعری متعلق به قرن چهارم میلادی پیدا کرد.

6 / 12

کشورهای شبه قاره هند از جمله پاکستان، بنگلادش، بوتان و میانمار هولی را بسیار جدی و پرشور برگزار می کنند و برای آن اهمیت ویژه ای قائل هستند؛ اما در کشورهای هند و نپال، هولی یک جشن ملی ست و از اهمیت بیشتری برخوردار است

7 / 12

در این جشن زیبا، مردم با یکدیگر ملاقات می‌کنند، با رنگ‌ها بازی می‌کنند، به بهار سلام می‌کنند و شروع فصل جدید را جشن می‎گیرند.

8 / 12

مردم هند امسال هولی را در حالی جشن می‌گیرند که طی دو سال گذشته برگزاری آن به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی روبرو بود.

9 / 12

اوتار پرادش و مناطقی مانند براج، ماتورا، ورینداوان، بارسانا و ناندگون کریشنا را می‌پرستند. همه‌ی این مناطق در طول جشن ها کاملاً توریستی می‎شوند.

10 / 12

شب قبل از مراسم هولی، خیابان‎های شهرها به وسیله‌ی آتش‌بازی روشن می‌شود و مردم را برای یک شب پر از موسیقی و رقص دور هم جمع می‌کند.

11 / 12

هدف جشنواره این است که بیگانه ها را گرد هم بیاورد و ثروتمندان و فقرا، مردان و زنان، کودکان و بزرگان را با هم دوست و متحد کند: افرادی که ممکن است به هیچ شیوه‌ی دیگری با هم اختلاط نکنند.

12 / 12

جشن‌های هولی به شیوه‌های مختلف در نقاط مختلف هندوستان نظیر آسام، گوا، گجرات، مانیپور، پنجاب، اودیشا و ماهاراشترا برگزار می‌شود. در بنگال غربی هولی را با نام دٌلجاترا می‌شناسند و آن را با آواز و رقص جشن می‌گیرند.

بحث و گفتگو