کارمندان معارف بامیان: از سوی رییس به مرگ تهدید شده‌ایم

دامنه‌ی تنش میان رییس و کارمندان ریاست معارف ولایت بامیان افزایش یافته است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، با انتصاب اسلام‌الدین عثمانی به‌حیث رییس معارف ولایت بامیان از سوی طالبان دو ماه و اندی می‏گذرد، اما هر روز دامنه‌ی تنش میان رییس و کارمندان این ریاست افزایش می‌یابد.
کارمندان این ریاست مدعی اند که عثمانی "تصفیه‌ی قومی" را در این ریاست روی‌دست گرفته و تا کنون شماری از کارمندان بلندرتبه از قوم هزاره را بدون کدام دلیل موجه و قانونی برکنار و به جای آنان افراد نزدیک به خودش را گماشته اند، اما افراد تازه ‌گماشته ‌شده هیچ توانایی مدیریت و رهبری را ندارند.
طالبان در بامیان نیروی نظامی مستقر کردند
کارمندان معارف بامیان می‌‏گویند که عثمانی در روزهای نخست کاری خود شش نفر از کارمندان خدماتی این ریاست را بدون کدام دلایل موجه برکنار و به جای آنان از بستگان خویش را گماشته است.
پیش از این نیز کارمندان ریاست معارف بامیان نسبت به تبعیض، برخورد سلیقوی، دامن‌زدن به تعصبات قومی و لسانی و حذف کارمندان ملکی قوم هزاره از سوی رییس معارف بامیان نزد والی طالبان این ولایت شکایت کرده بودند.
گفتنی است که حذف و برکناری کارمندان ارشد سابق در ادارات دولتی بامیان در این اواخر شدت یافته است و تا حالا شماری از کارمندان ریاست عدلیه، دانشگاه، مبارزه با حوادث و نهادهای عدلی و قضایی از سمت‌های‌شان برکنار شده‌اند.
بحث و گفتگو