جمعیت اسلامی افغانستان دستگیری دکتر فیض الله جلال را نکوهش کرد

حزب جمعیت اسلامی دستگیری استاد دانشگاه کابل و چند تن دیگر را نکوهش و این کار گروه طالبان را ادامه تمامیت خواهی این گروه خوانده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به دستگیری دکتر فیض الله جلال استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل و چند تن دیگر نوشته است، که بر مبنای گزارش‌ها، اخیرا گروه طالبان، دست به بازداشت شماری از افراد و شخصیت‌های علمی و مردمی زده اند که می‌شود به بازداشت، استاد فیض الله جلال استاد دانشگاه کابل، مولوی‌ دین محمد عظیمی از اعضای ارشد جمعیت اسلامی و شمار دیگری اشاره نمود که آن‌ را به شدت محکوم می‌کنیم.
طالبان استاد جلال را بازداشت کردند
این حزب افزوده است، که بازداشت این افراد به دلایل واهی، اما انگیزه روشن و واضح، نشان می‌دهد که طالبان با نگاه تمامیت خواهی، دنبال ایجاد فضای ترس و وحشت در کشور و خفه کردن صدای مردم در گلوی‌شان اند.
در ادامه این اعلامیه آمده است، که طالبان باید بدانند که اقدامات فراقانونی این گروه از جمله محاکمه‌های صحرایی، ترور و شکنجه منسوبین امنیتی سابق در مناطق مختلف کشور، اختطاف و زندانی کردن نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در راستای تحکیم فضای اختناق و ارعاب بر جامعه و همچنان اعمال سیاست محرومیت زنان از همه حقوق اساسی شان، نه تنها سودی به آن‌ها ندارد، بلکه اراده مردم جهت ایستادگی و مقاومت در برابر این گروه را قوی و مصمم‌تر می‌سازد.
در پایان این اعلامیه حزب جمعیت اسلامی افغانستان نوشته است، که امیدواریم که کشورها و سازمان‌های بین المللی، متوجه نقض آشکار حقوق بشر توسط گروه طالبان بوده باشند و نگذارند که این‌گروه به اینگونه اعمال خویش ادامه بدهند.
یادآوری می کنیم، که به دنبال انتقاد های شدید دکتر فیض الله جلال از گروه طالبان و شیوه حکومتداری این گروه، گروه طالبان دیروز استاد دکتر فیض الله جلال را دستگیر و زندانی کرده است. گروه طالبان در حالی دست به دستگیری استاد دانشگاه کابل زده است، که بیش از 60 درصد استادان دانشگاه کابل کشور را ترک و استادان دیگر هم پس از کم کردن تنخواه شان و نداشتن امنیت به دنبال ترک این کشور هستند.
بحث و گفتگو