ورزش

امباپه نمی‌خواهد رونالدو به جام جهانی 2022 قطر برسد

کلیان امباپه ستاره فرانسوی پاریسن‌جرمن ترجیح می‌دهد ایتالیا در پلی‌آف راه‌یابی به جام جهان موفق شود و جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی ایتالیا که در تابستان گذشته قهرمان یورو 2020 شد، نتوانست از گروه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 صعود کند و حالا در ماه مارچ در خانه، باید در چهارچوب مرحله نیمه نهایی پلی آف، از مقدونیه شمالی میزبانی کند و سپس به مصاف برنده پرتگال و ترکیه خواهد رفت. این بدان معناست که از بین دو تیم پرتگال و ایتالیا، تنها یک تیم جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهد کرد و حالا قهرمان یورو 2020 و کریستیانو و یارانش در وضعیت نه چندان مساعدی گرفته‌اند.
کلیان امباپه ستاره فرانسوی پاریسن‌جرمن، روز گذشته در گفت‌وگو با گاتزتا دلااسپرت تیم مورد علاقه‌اش از میان ایتالیا و پرتگال را انتخاب کرد و گفت که دوست دارد قهرمان اروپا به جام جهانی راه‌یابد.
او گفت:" کاش می شد بین این دو تیم انتخاب نکرد، اما من از نظر احساسی ایتالیا را انتخاب می کنم. نکته اول اینکه ایتالیا در جام جهانی 2018 حضور نداشت. همچنین مارکو وراتی، هم تیمی من در پاریسن‌جرمن فقط یک بار آن‌هم در اوج جوانی و وقتی تبدیل به ستاره فعلی نشده بود، در جام جهانی 2014 حضور یافته است."
او در ادامه افزود:" اگر پرتگال هم صعود کند به این معنی است که آنها تیم بهتری بوده‌اند و دلیلی برای گله‌گذاری وجود نخواهد داشت. کریستیانو رونالدو همیشه آماده است تا تاثیر خود را در زمین فوتبال نشان دهد."
امباپه در حالی ابراز امیدواری به حضور ایتالیا در جام جهانی کرده است که رونالدو الگوی او است و بارها و بارها از او در گذشته تمجید کرده‌بود.
بحث و گفتگو