طالبان نقض حقوق زنان را تبلیغات منفی خواندند

معاون سخنگوی حکومت طالبان می گوید که ادعاهای سازمان های حقوق بشری، مبنی بر نقض حقوق زنان از سوی طالبان، پروپاگند و تبلیغات منفی است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت طالبان امروز (دوشنبه) در توییترش نوشته که "این ادعای سازمان حقو‌ق بشر که گویا امارت اسلامی به حقوق زنان رسیدگی نمی‌کند، محض پروپاگند و تبلیغات منفی است."
وی نوشته است که حکومت اسلامی طالبان به حقوق همه اتباع کشور اعم از مردان و زنان متعهد است و حق کار ‌و تعلیم آن‌ها در چوکات شریعت اسلامی مصون است.
این اظهارات سمنگانی در حالی بیان می شود که دیدبان حقوق بشر از دستورالعمل طالبان که برای زنان محدودیت وضع می‌کند، انتقاد کرده است.
واکنش سازمان ملل به فرمان رهبر طالبان در مورد حقوق زنان
هیدر بار، دستیار مدیر حقوق زنان دیدبان حقوق بشر گفته است که این دستورالعمل فرصت‌هایی را از زنان می‌گیرد که براساس آن می‌توانند آزادانه حرکت، مسافرت، تجارت و یا در صورت مواجهه باخشونت فرار کنند.
در همین حال؛ عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان روز گذشته (یکشنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که مخالف آموزش دختران نیستیم، بلکه با سیستم مختلط درسی در نهاد‌های تحصیلی مخالفیم.
قابل ذکر است که بیش از صد روز است که دختران بالاتر از صنف ششم در بیشتر از ولایت‌های افغانستان اجازه رفتن به مکتب را ندارند.
بحث و گفتگو