واکنش طالبان به درخواست سازمان عفو بین الملل: خانه های امن هرگز باز نمی‌شود

طالبان با درخواست سازمان عفو بین‌الملل مبنی بر بازگشایی خانه‌های امن مخالفت کرد و اظهار داشت که تهدیدی علیه زنان افغانستان وجود ندارد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، طالبان اعلام کرده‌اند که هیچ تهدیدی در برابر زنان در افغانستان وجود ندارد و نیازی نیست فعالیت خانه‌های امن از سرگرفته شود. این در حالی ‌است که به تازگی سازمان عفو بین‌الملل خواستار بازگشایی خانه‌های امن برای زنان شده و گفته‌بود که پس از طالبان، زنانی که به این خانه‌ها پناه برده بودند، رها شده‌اند.
بی توجهی دولت؛ اماکن تاریخی در فراه به خانه امن متعادین مبدل گردیده است
بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت موقت طالبان گفت: "اکنون خانه‌ها برای زنان امن است و در نظام تازه هیچ تهدیدی برای زنان وجود ندارد، پس دیگر در افغانستان نیاز به خانه امن نیست ."
وی گفت: "ما در تلاش این هستیم که در زیر چتر وزارت امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ی فعالیت زنان و دختران را برابر بسازیم تا آنان هم بتوانند که کار و فعالیت کنند."
سازمان عفو بین الملل در یک گزارش تازه از طالبان خواسته است که وزارت امور زنان و خانه‌های امن را در افغانستان بازگشایی کند.
سازمان عفو بین الملل اوضاع بشری در افغانستان را وخیم خوانده و تاکید کرده است که زنان قربانی خشونت، پس از بسته شدن خانه‌های امن اکنون در معرض خشونت و حتی خطر مرگ قرار دارند.
در این گزارش همچنین از جامعه جهانی خواسته شده است که بودجه فوری و درازمدت را برای بازگشایی خانه‌های امن وعرضه خدمات به زنان قربانی خشونت فراهم کند.
بحث و گفتگو