چرا کرونا باعث از دست دادن حس شامه می شود؟

دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات، علت اصلی از دست دادن حس شامه ناشی از ویروس کرونا را اعلام کردند.
Sputnik
به گزارش اسپوتینک، این یکی از مقاله های مجله Cell بیان شده است که یک گروه بین المللی از دانشمندان بلجیم و ایالات متحده متوجه شده اند که چرا افراد مبتلا به ویروس کرونا حس شامه خود را از دست می دهند.
دانشمندان از دست دادن بو را علامت خوب ویروس کرونا می دانند
محققین نمونه های از مخاط شامه بینی مریضان را که بر اثر عفونت کرونا جان باختند، بررسی کردند. آنها همچنین از افرادی که به دلایل دیگری جان خود را از دست داده بودند و به ویروس کرونا مبتلا نبودند، نیز بررسی کردند. بافت‌های مخاطی و نمونه‌های پیاز بوی با آندوسکوپ طی 60 تا 90 دقیقه پس از مرگ تهیه شد.
بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، SARS-CoV-2 سلول‌های بنیادی موجود در اپیتلیوم بو بیماران مبتلا به عفونت کروناویروس را آلوده کرده و به طور فعال در این سلول‌ها تکثیر می‌شود.
با این حال، RNA ویروسی را نمی توان در نورون های حسی و نورون های پیاز بویایی تشخیص داد. دانشمندان معتقدند که دلیل عدم بو مؤقت در COVID-19 عفونت سلول های پشتیبان است، یعنی این ویروس به طور غیرمستقیم روی نورون ها عمل می کند.
بی عدالتی باعث ظهور انواع کرونا شده است
پیش از این، ولادیمیر بولیبوک، ایمونولوژیست گفته بود که نوع ویروس کرونا که اخیراً کشف شده است، می‌تواند به روش‌های غیرمنتظره گسترش یابد.
بحث و گفتگو