طالبان: غرب بحران اقتصادی در افغانستان را دامن می‌زند

سخنگوی دفتر طالبان در قطر با اذعان به مشکلات این گروه برای اداره افغانستان می گوید که کشور های غرب عمدا به بحران اقتصادی در این کشور دامن می زند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید افغانستان دچار مشکلات است، اما غرب تلاش دارد در پهلوی مشکلات موجود، بحران اقتصادی را نیز در کشور ما دامن بزند.
سخنگوی طالبان افزود:مشکلاتی هست، اما این مشکلات اندازه ای نیست که بقای طالبان را تهدید کند.
شاهین گفت، در 20 سال گذشته ما مقاومت در برابر اشغالگری امریکا و 54 کشور دیگر را از صفر آغاز کردیم و در نهایت پیروز شدیم اما اکنون با کارشکنی غرب به ویژه آمریکا روبروهستیم و معتقدیم آنها عمداً به بحران اقتصادی در افغانستان دامن می‌زنند.
تاکید پیهم طالبان بر آزاد سازی پول های منجمد شده افغانستان
این سخنگوی طالبان بیان اینکه هدف اولیه طالبان غلبه بر مشکلات اقتصادی است اظهار کرد: با وجود خزانه خالی، مسدود شدن پول های ملت از سوی غرب و خیانت مسوولان حکومت قبل، ما از منابع خود مانند درآمدهای گمرکی و مالیاتی، حقوق کارمندان برخی از وزارتخانه‌ها را پرداخت کرده ایم.
این مقام طالبان در اخیر با بیان اینکه بسیاری از کشورها به گونه‌ای با طالبان رابطه دارند اضافه کرد: ما با سفیران 15 کشور اروپایی دیدار کردیم و آنها به طور جمعی گفتند ما با شما همکاری خواهیم کرد.
گفتنی است پیشتر امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان اقدام آمریکا را در توقیف داریی های افغانستان شرم آور خواند.
متقی گفت: واشنگتن باید به فکر آزاد کردن دارایی های دولت افغانستان باشد و دولت موقت طالبان نیز موظف است از اموال عمومی حفاظت کند.
سرپرست وزارت خارجه طالبان تاکید کرد: نمی خواهیم در امور داخلی هیچ کشوری مداخله کنیم و از دیگر کشورها هم انتظار داریم در امور داخلی ما مداخله نکنند؛ به منافع دیگر کشورها احترام می گذاریم و انتظار داریم آنان نیز با ما چنین رفتاری داشته باشند.
بحث و گفتگو