بهترین رژیم غذائی برای کسانی که دیابت دارند

مطالعات دانشمندان بریتانیایی و نیوزیلندی نشان داد که مصرف کم کالری مهم ترین عامل در اثربخشی رژیم های غذایی برای کاهش وزن است.
Sputnik
به گزارش اسپوتینیک به نقل از مقاله منتشر شده در مجلهDiabetologia و در تحقیقاتی که بر روی مریضان مبتلا به دیابت نوع دوم انجام شده است، رژیم‌های کم کاربوهایدرات، مدیترانه‌ای، گیاه‌خواری و سایر رژیم‌های محبوب، مزایای قابل توجهی دارند، زیرا با کاهش کالری دریافتی در بدن همراه می شود.
دیابت چگونه ایجاد می شود؟
محققین 19 مرور سیستماتیک قبلی را بر اساس گزارشات جمع آوری شده از موسسات مختلف طبی را مورد بررسی قرار دادند و بر اثربخشی رژیم های غذایی برای کاهش وزن و بهبودی در امراض دیابتی نوع 2 تاکید شد.
نویسندگان خاطرنشان می کنند که علاوه بر استعداد جنتیکی، شروع دیابت نوع II اغلب با اضافه وزن همراه است و علت این مرض نقض تعامل پیچیده هارمون های روده و متابولیت های میکروبی روده است که منجر به ایجاد می شود.
افراد دارای اضافه وزن، چربی را در کبد، پانقراس و ماهیچه ها ذخیره می کنند. این مرض همراه با اضافه وزن، عملکرد اندام ها را مختل می کند و در نتیجه هیپرگلیسمی (شکر خون بالا غیرطبیعی) که معمولاً با فشار خون بالا و چربی خون بالا همراه است را با خود به همراه دارند. کاهش وزن برای معالجه و بهبود دیابت نوع 2 حیاتی است. کاهش وزن کافی می تواند چربی های غیر طبیعی را از کبد و لوزالمعده حذف کند و دیابت را معکوس کند.
به همین دلیل افرادی که به دیابت نوع دوم مبتلا هستند، باید رژیم کاهش وزن که با کالری کم همراه باشد را رعایت کنند.
بحث و گفتگو